Dnes Pondělí - mlha 15°C
Zítra Úterý - prehanky-dest 14°C
Pondělí 24. 3. 2025
Svátek má Gabriel
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Co je to marketing aneb umění, jak být vidět a slyšet
ByznysKomerční sdělení
Ilustrační foto: Nuttapong punna / Adobestock.com

Co je to marketing aneb umění, jak být vidět a slyšet

Pod slovo marketing se může schovat spousta různých aktivit. Jejich cílem je propagovat produkt, služby či celou značku. V dnešní době vznikají stále nové trendy, které firmám pomáhají, aby byly vidět a slyšet.

Tradiční vs. digitální marketing

Na otázku, co je marketing, se nabízí různé odpovědi – zahrnuje totiž spoustu věcí. V základu ho ale lze rozdělit na dvě kategorie, tradiční a digitální.

Tradiční marketing má stále určité využití, ale rozhodně už není tak populární jako dřív. Jde především o reklamy v televizi, rádiu a různých tiskovinách. Nevýhodou je, že vyžaduje poměrně velkou investici a je obtížnější vyhodnotit, zda je úspěšný.

Proto se mnohem více využívá digitální marketing. Propagace na sociálních sítích, na webu či třeba v e-mailech. Důležité je SEO, PPC reklamy, ale i celková online prezentace firmy. Jde o levnější řešení, které se přizpůsobí různým potřebám a lze snadno měřit, jak dobře funguje.

Budování značky

Pro úspěšný marketing je důležité zvolit vhodnou strategii. Ta je individuální dle toho, čemu se firma věnuje. Některé body jsou ale důležité pro každého. A jedním z nich je budování značky. Je důležité vystoupit z řady konkurence. K tomu pomůže kvalitní produkt nebo služby, ale dále i atraktivní a jednotný vizuální styl, autentický příběh značky a samozřejmě i pozitivní recenze.

Aktuální trendy

V marketingu je důležité jít s dobou, neustále se totiž objevuje něco nového. Velmi oblíbená je spolupráce s influencery – populární osobnosti mohou zvýšit dosah i atraktivitu firmy. V souvislosti s tím se rozvíjí i video marketing. Krátká videa na různých sociálních sítích se snadno stanou populárními a zvýší tak povědomí o značce.

Na sociálních sítích jsou v dnešní době různé věkové kategorie potenciálních zákazníků, lze tak efektivně oslovit širokou veřejnost. Kromě toho ale existuje i univerzální tip, který pomůže s jakýmkoli marketingem – personalizace. Každý zákazník ocení individuální přístup.

Základní strategie

Pro co nejlepší výsledek se vyplatí obrátit na odborníky v oboru, kteří vám s marketingem pomohou. Přizpůsobí ho vaší značce, abyste oslovili tu správnou cílovou skupinu. Základní strategie ale většinou spočívá v několika jednoduchých bodech:

  • SEO (optimalizace pro vyhledávače) – aby byl váš web vidět,
  • sociální sítě – způsob, jak jednoduše oslovit spoustu lidí, nejen reklamami, ale i zajímavým obsahem,
  • e-mail marketing – umožňuje přímou komunikaci se zákazníky a budování vztahu,
  • PPC reklamy – efektivní způsob, jak dát o své značce vědět více lidem,
  • obsahový marketing – různá videa, podcasty či články dokáží přitáhnout pozornost.

Obecné poučky o marketingu jsou jednoduché. Ale vytvořit fungující strategii, která vám pomůže být lépe vidět, bývá složitější.



Profesor Jan Holub z FEL ČVUT získal grant NATO

8. března 2025 v 07:03

Profesor Jan Holub z Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického (ČVUT) dosáhl významného mezinárodního úspěchu. V rámci prvního ročníku programu NATO Chief Scientist Grants byl jeho projekt vybrán mezi devět nejlepších z celkem 231 přihlášených žádostí. Jeho výzkum se zaměřuje na...

V lednu v České republice zbankrotovalo 520 podnikatelů, o 21 % více než v prosinci

26. února 2025 v 09:10

V lednu bylo v České republice vyhlášeno 520 bankrotů fyzických osob podnikatelů. Meziměsíčně je to nárůst o 21 %. Zároveň bylo podáno 480 návrhů na bankrot, což je o 3 % méně než v prosinci. Z dlouhodobého hlediska v poměru k počtu aktivních subjektů bankrotuje nejvíce podnikatelů...

Produkce šetrná k přírodě, Euromedia Group tiskne knihy na papír s certifikátem FSC

25. února 2025 ve 21:09

Euromedia Group, největší subjekt podnikající v rámci českého knižního trhu, oznamuje významný krok v oblasti udržitelnosti.  Knihy vydávané nakladatelstvím, které vlastní 13 nakladatelských značek a produkuje přes 600 nových titulů ročně, jsou nyní tištěny téměř výhradně na papíře s certifikátem...

Sto nejlepších vín Česka? Seznamte se s absolutním vítězem – Ryzlinkem vlašským z Vinařství Volařík

24. února 2025 ve 21:08

Pokud jste milovníkem vína, nebo jen občas sáhnete po skleničce bílého, pak jste možná slyšeli o Salonu vín – unikátní degustační expozici v historických sklepech valtického zámku. V srdci moravského vinařství si můžete od února až do konce roku vychutnat stovku nejlepších vín České republiky....

Pomoc jedenácti podnikatelům a dvanáct nových pracovních míst

20. února 2025 v 11:47

Na letošním prvním zasedání schvalovacího výboru programu STARTér, Věř si a podnikej! Nadačního fondu Veolia byla schválena pomoc 11 podnikatelům z Moravskoslezského, Olomouckého a Středočeského kraje, kteří si mezi sebe rozdělili částku 600 000 korun, vzniklo 12 nových...

Další články
Nahoru