Dnes Pondělí - polojasno 6°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 4°C
Pondělí 10. 11. 2025
Svátek má Evžen
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Co je to marketing aneb umění, jak být vidět a slyšet
ByznysKomerční sdělení
Ilustrační foto: Nuttapong punna / Adobestock.com

Co je to marketing aneb umění, jak být vidět a slyšet

Pod slovo marketing se může schovat spousta různých aktivit. Jejich cílem je propagovat produkt, služby či celou značku. V dnešní době vznikají stále nové trendy, které firmám pomáhají, aby byly vidět a slyšet.

Tradiční vs. digitální marketing

Na otázku, co je marketing, se nabízí různé odpovědi – zahrnuje totiž spoustu věcí. V základu ho ale lze rozdělit na dvě kategorie, tradiční a digitální.

Tradiční marketing má stále určité využití, ale rozhodně už není tak populární jako dřív. Jde především o reklamy v televizi, rádiu a různých tiskovinách. Nevýhodou je, že vyžaduje poměrně velkou investici a je obtížnější vyhodnotit, zda je úspěšný.

Proto se mnohem více využívá digitální marketing. Propagace na sociálních sítích, na webu či třeba v e-mailech. Důležité je SEO, PPC reklamy, ale i celková online prezentace firmy. Jde o levnější řešení, které se přizpůsobí různým potřebám a lze snadno měřit, jak dobře funguje.

Budování značky

Pro úspěšný marketing je důležité zvolit vhodnou strategii. Ta je individuální dle toho, čemu se firma věnuje. Některé body jsou ale důležité pro každého. A jedním z nich je budování značky. Je důležité vystoupit z řady konkurence. K tomu pomůže kvalitní produkt nebo služby, ale dále i atraktivní a jednotný vizuální styl, autentický příběh značky a samozřejmě i pozitivní recenze.

Aktuální trendy

V marketingu je důležité jít s dobou, neustále se totiž objevuje něco nového. Velmi oblíbená je spolupráce s influencery – populární osobnosti mohou zvýšit dosah i atraktivitu firmy. V souvislosti s tím se rozvíjí i video marketing. Krátká videa na různých sociálních sítích se snadno stanou populárními a zvýší tak povědomí o značce.

Na sociálních sítích jsou v dnešní době různé věkové kategorie potenciálních zákazníků, lze tak efektivně oslovit širokou veřejnost. Kromě toho ale existuje i univerzální tip, který pomůže s jakýmkoli marketingem – personalizace. Každý zákazník ocení individuální přístup.

Základní strategie

Pro co nejlepší výsledek se vyplatí obrátit na odborníky v oboru, kteří vám s marketingem pomohou. Přizpůsobí ho vaší značce, abyste oslovili tu správnou cílovou skupinu. Základní strategie ale většinou spočívá v několika jednoduchých bodech:

  • SEO (optimalizace pro vyhledávače) – aby byl váš web vidět,
  • sociální sítě – způsob, jak jednoduše oslovit spoustu lidí, nejen reklamami, ale i zajímavým obsahem,
  • e-mail marketing – umožňuje přímou komunikaci se zákazníky a budování vztahu,
  • PPC reklamy – efektivní způsob, jak dát o své značce vědět více lidem,
  • obsahový marketing – různá videa, podcasty či články dokáží přitáhnout pozornost.

Obecné poučky o marketingu jsou jednoduché. Ale vytvořit fungující strategii, která vám pomůže být lépe vidět, bývá složitější.



Skupina innogy přestavila své plány ohledně biometanu

26. října 2025 ve 22:13

Transformaci tuzemské energetiky vnímá skupina innogy jako příležitost, ve své desetileté strategii plánuje miliardové investice do bezemisních zdrojů energie, mezi kterými bude přestavba bioplynové stanice v Písku na výrobnu biometanu za 150 milionů korun, sdělila v uplynulém týdnu na tiskové...

Bylo spuštěno hlasování v 3. ročníku ankety Podnikatel Desítky

26. října 2025 ve 21:58

Hlasování v 3. ročníku ankety Podnikatel Desítky bylo spuštěno. Hlasovat lze pro své nejoblíbenější podniky na území městské části a podpořit je svými hlasy. „Anketa každoročně ukazuje, které podniky si získaly srdce zákazníků a stojí za to je poznat,“ uvedl mluvčí Prahy 10 Ján...

innogy plánuje do roku 2035 masivní investice do výroby biometanu

23. října 2025 v 17:41

Intenzivní využití biometanu jako zdroje energie v České republice je nutnou podmínkou splnění dekarbonizačních cílů nastavených Evropskou unii. Ve své nové strategii na období 2025 až 2035 s tím počítá energetická skupina innogy, která do této oblasti plánuje v příštích deseti letech investovat...

Soutěž o nové Airpods Pro zve ke sledování ekonomického pořadu Tradeinfo TV

14. října 2025 v 19:43

VR Group představila novou válečnou hru CONTACT

14. října 2025 v 19:37

Česká společnost VR Group, hlavní vývojář výcvikových simulátorů pro Armádu ČR, uspořádala exkluzivní playtest nové válečné hry vlastní produkce pod názvem CONTACT. Ta navazuje na historickou tradici komplexních válečných her na taktické úrovni a je určena především pro výcvik velitelů malých...

Burger King otevřel novou restauraci v pasáži Světozor

12. října 2025 ve 22:05

Řetězec Burger King otevřel novou restauraci v centru Prahy. Provozovna rychlého občerstvení v pasáži Světozor je otevřena od pondělí do neděle, od 10 do 22 hodin.

Další články
Nahoru