
Co je to marketing aneb umění, jak být vidět a slyšet
31. ledna 2025 16:18
Tradiční vs. digitální marketing
Na otázku, co je marketing, se nabízí různé odpovědi – zahrnuje totiž spoustu věcí. V základu ho ale lze rozdělit na dvě kategorie, tradiční a digitální.
Tradiční marketing má stále určité využití, ale rozhodně už není tak populární jako dřív. Jde především o reklamy v televizi, rádiu a různých tiskovinách. Nevýhodou je, že vyžaduje poměrně velkou investici a je obtížnější vyhodnotit, zda je úspěšný.
Proto se mnohem více využívá digitální marketing. Propagace na sociálních sítích, na webu či třeba v e-mailech. Důležité je SEO, PPC reklamy, ale i celková online prezentace firmy. Jde o levnější řešení, které se přizpůsobí různým potřebám a lze snadno měřit, jak dobře funguje.
Budování značky
Pro úspěšný marketing je důležité zvolit vhodnou strategii. Ta je individuální dle toho, čemu se firma věnuje. Některé body jsou ale důležité pro každého. A jedním z nich je budování značky. Je důležité vystoupit z řady konkurence. K tomu pomůže kvalitní produkt nebo služby, ale dále i atraktivní a jednotný vizuální styl, autentický příběh značky a samozřejmě i pozitivní recenze.
Aktuální trendy
V marketingu je důležité jít s dobou, neustále se totiž objevuje něco nového. Velmi oblíbená je spolupráce s influencery – populární osobnosti mohou zvýšit dosah i atraktivitu firmy. V souvislosti s tím se rozvíjí i video marketing. Krátká videa na různých sociálních sítích se snadno stanou populárními a zvýší tak povědomí o značce.
Na sociálních sítích jsou v dnešní době různé věkové kategorie potenciálních zákazníků, lze tak efektivně oslovit širokou veřejnost. Kromě toho ale existuje i univerzální tip, který pomůže s jakýmkoli marketingem – personalizace. Každý zákazník ocení individuální přístup.
Základní strategie
Pro co nejlepší výsledek se vyplatí obrátit na odborníky v oboru, kteří vám s marketingem pomohou. Přizpůsobí ho vaší značce, abyste oslovili tu správnou cílovou skupinu. Základní strategie ale většinou spočívá v několika jednoduchých bodech:
- SEO (optimalizace pro vyhledávače) – aby byl váš web vidět,
- sociální sítě – způsob, jak jednoduše oslovit spoustu lidí, nejen reklamami, ale i zajímavým obsahem,
- e-mail marketing – umožňuje přímou komunikaci se zákazníky a budování vztahu,
- PPC reklamy – efektivní způsob, jak dát o své značce vědět více lidem,
- obsahový marketing – různá videa, podcasty či články dokáží přitáhnout pozornost.
Obecné poučky o marketingu jsou jednoduché. Ale vytvořit fungující strategii, která vám pomůže být lépe vidět, bývá složitější.