dnes
Čtvrtek - jasno
23°C
zítra
Pátek - polojasno
25°C
pozítří
Sobota - skorojasno
23°C
Co byste měli vědět před tím, než uspořádáte tiskovou konferenci?
ByznysKomerční sdělení
Místo konání tiskové konference je klíčovým aspektem úspěchu. Foto: Hotel Praha Belvedere /3x/

Co byste měli vědět před tím, než uspořádáte tiskovou konferenci?

Tisková konference je dvousečná zbraň. Pokud to s ní umíte, získáte takřka nepřekonatelný nástroj pro získání publicity. V opačném případě ji účastníci označí jako ztrátu času a budete mít z ostudy kabát. Bez předchozích zkušeností se můžete dopustit zbytečných chyb, které vás vyjdou draho. Přeci jen jde o finančně náročnou akci, a proto je vhodné dodržovat alespoň základní pravidla.

Zaslouží si dané téma konferenci?
Zdaleka ne všechna témata je vhodné prezentovat veřejnosti formou tiskové konference. Pokud jde o všední a předvídatelné informace určené pro uzavřenou skupinu lidí, případně příliš složité a odborné téma, raději zvolte jiný formát. Tisková konference by měla komunikovat nové a závažné téma s dopadem na širší veřejnost. Může (a mělo by se) jednat o konfliktní a emotivní témata vedoucí k diskuzi.

Pro jistotu si zkuste odpovědět na to, zda:
•    je téma informačně zajímavé,
•    zprávy o tématu dokážete představit si v médiích a periodikách,
•    budete mít o čem hovořit po dobu cca 45 minut,
•    vám uspořádání tiskové konference umožní časové a finanční možnosti.

Kde je vhodné akci uspořádat?
Místo konání je klíčovým aspektem úspěchu. Obecně by se mělo jednat o dostupné a důstojné místo – jako ideální se jeví pronájem sálu v Praze poblíž centra.

hotelbelvedereprague-cz-01-nahled

Rezervujete-li si konferenční prostory v Praze ve větší budově, kde se nachází více sálů, nezapomeňte do pozvánky specifikovat přesné místo konání včetně patra a názvu sálu. V pozvánce zmiňte možnosti parkování a případně způsob, jak se lze na místo dopravit prostřednictvím MHD. Zároveň o akci uvědomte personál – předejdete nepříjemným situacím, kdy se skupinka pozvaných nedostane přes vrátného na recepci.

Pro některé akce je vhodné zvolit reprezentativní prostředí. Dobrou volbou může být například čtyřhvězdičkový hotel Praha Belvedere, kde se pravidelně konají významné akce všeho druhu.

hotelbelvedereprague-cz-02-nahled

Technické zázemí
Počítejte s tím, že si s sebou novináři donesou audiovizuální techniku, notebooky a chytré telefony. Proto byste se měli předem zajímat i o zdánlivě nepodstatné detaily, jako je přítomnost zásuvek pro případné napájení přístrojů. Samozřejmostí by mělo být také dostatečně rychlé wi-fi připojení a dobré pokrytí signálem mobilních operátorů.

Kdy konferenci uspořádat?
Jedním z nejdůležitějších aspektů organizace tiskové konference jsou správně zvolené datum a hodina konání. V případě aktuálního tématu byste akci neměli zbytečně odkládat. Naopak „kujte železo, dokud je žhavé“, protože v dnešní době informace stárnou velmi rychle.

Podle odborníků na PR je naprosto nevhodné pořádat tiskovou konferenci během víkendu. Příliš šťastnou volbou nejsou ani pondělní ráno a páteční odpoledne. A naprosto logicky byste neměli akci plánovat na den, kdy se ve městě koná sledovanější událost. Zbytečně byste přišli o pozornost novinářů, kteří si vždy vyberou zajímavější variantu.

Co se týče konkrétního časového úseku, jako vhodný čas pro začátek tiskové konference se jeví desátá hodina dopoledne, kdy novináři již mají po ranní poradě. Akce by neměla probíhat během poledne (i novináři musí obědvat) a začínat v pozdějších odpoledních hodinách.
 

Čeho se držet při veřejném projevu?
Chcete-li před publikem působit profesionálně, dodržujte následující zásady. Vzbuďte dojem, že o tématu hovoříte nadšeně a že informacím rozumíte. Usmívejte se, nepoužívejte přehnaná gesta a udržujte s posluchači vizuální kontakt. Pro lepší srozumitelnost používejte kratší věty a pro udržení pozornosti měňte tempo a formu projevu. A rozhodně se vyhněte lživým prohlášením a zavádějícím informacím, neboť ty vždy nakonec vyjdou najevo.




Jistota klesající ceny elektřiny až do roku 2020. innogy chce na jaře ukrojit konkurenci další díl z tržního koláče

16. dubna 2018 v 11:18

Silnou ofenzivu na trhu s elektřinou rozjíždí v těchto dnech innogy. Nejúspěšnější alternativní dodavatel posledních let se blíží hranici 400 tisíc zákazníků a na jaře plánuje konkurenci ukrojit další díl tržního koláče. Aktuální situaci na trhu vnímá jako příležitost pro růst. S novou reklamní...

Jarní úklid: Nevíte, co s nepotřebným harampádím?

12. dubna 2018 v 19:05

Koberce, nábytek, umyvadla, WC mísy, lyže nebo jízdní kola jsou klasickými příklady objemného odpadu, který nejčastěji končí mimo velkoobjemové kontejnery a sběrné dvory. Optikou magistrátu jde o černé skládky, jejichž zakládání lze trestat až padesátitisícovou...

Mrazy zvýšily spotřebu energie i výsledky innogy v ČR

7. dubna 2018 v 07:59

Energetické skupině innogy se v loňském roce na českém trhu dařilo. V roce 2017 utržila celkem 42,7 miliardy korun, což je oproti roku 2016 o 3 % méně. Zisk po zdanění innogy meziročně narostl na 10,5 miliardy korun. Celkem innogy vloni svým zákazníkům dodala 28,4 TWh zemního plynu a 2,6 TWh...

Počet firemních bankrotů byl v prvním čtvrtletí roku 2018 druhý nejnižší za 10 let

5. dubna 2018 v 15:15

V březnu letošního roku bylo vyhlášeno 68 bankrotů obchodních společností, 468 bankrotů fyzických osob podnikatelů a 1 263 osobních bankrotů. Zároveň bylo podáno 98 návrhů na bankrot obchodních společností, 508 návrhů na bankrot fyzických osob podnikatelů a 1 232 návrhů na osobní bankrot. Během...

Čínského vlastníká má nejméně českých firem za posledních 7 let

21. března 2018 ve 14:06

Objem čínského kapitálu upsaného v základním jmění českých firem dosáhl 5,79 miliardy korun, a je aktuálně nejvyšší od března 2016. Naopak celkový počet tuzemských společností s čínským vlastníkem stále klesá, a je nejnižší od roku 2011. Vyplývá to z analýzy vlastnické struktury české...

Technici nechybějí jen v továrnách. Největší zájem je o servisní techniky a elektrotechniky

20. března 2018 v 15:24

Česká ekonomika stále roste, podle ohlasu z podniků ale průmysl jede na hranici možností. Scházejí totiž zaměstnanci – nejen dělníci, ale i výkonný střední management, tedy konstruktéři, mistři, technologové. Technici nechybějí jen ve výrobě -  s jejich nedostatkem se potýká stavebnictví,...

Další články
Nahoru