dnes
Pondělí - zatazeno
5°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - skorojasno
3°C
Closedcard: Faul na červenou kartu, Praha není schopna vydávat nové Opencard
Tak toto byl faul přímo na červenou. Ilustrační foto: archiv

Closedcard: Faul na červenou kartu, Praha není schopna vydávat nové Opencard

Praha není od dnešního rána schopna vydávat karty Opencard. Důvodem je výpadek softwaru. ČTK to řekl předseda dozorčí rady Operátor Opencard Martin Vaic. Jak dlouho výpadek potrvá, není jasné. Původně Praha čekala výpadek až od čtvrtka. Zakoupené kupony na kartách platí dál. Cestující v MHD si mohou pořídit pouze papírové tramvajenky s kupony. Operátor chce nyní jednat i s vlastníkem karty, firmou eMoneyServices (EMS), s níž je hlavní město ve sporu. EMS odpovědnost za výpadky odmítá.

Operátor kvůli situaci dnes narychlo svolal schůzi představenstva. Rovněž chce jednat s EMS. „Použijeme všechny dostupné prostředky, abychom zachovali funkčnosti systému," uvedl Vaic. Již v úterý mluvil o možnosti domáhat se dodržování předběžného opatření, které v souvislosti s fungováním projektu před časem vydal soud.

Bližší informace o tom, zda a kdy bude možné karty opět vydávat, bude operátor vědět ve čtvrtek. „V průběhu dnešního dne uskutečníme řadu testů, ve čtvrtek budeme vědět, co dál a jak dlouho výpadek potrvá," doplnil. Cestujících se potíže nemají dotknout a lidé výpadek nepoznají ani při přepravní kontrole. Zastaveno je pouze vydávání nových karet.

EMS, která se s magistrátem kvůli údajným dluhům už několik měsíců soudí, zodpovědnost za výpadky v minulosti několikrát odmítla – výpadky, kdy bylo zastaveno vydávání karet, již několikrát nastaly. Také dnes firma jakoukoliv vinu odmítá.

„Nemáme k tomu co říci nového, již rok říkáme, že bez podpory bude k výpadkům docházet," řekl mluvčí EMS Martin Opatrný. EMS původně poskytovala podporu fungování karty, kvůli ukončené smlouvě ji již neposkytuje. Soudní spory s městem podle Opatrného s výpadkem nesouvisí.

Projekt Opencard z éry bývalého primátora Pavla Béma stál Prahu zhruba 1,75 miliardy korun. Kartu si v minulosti pořídilo 1,2 milionu cestujících, skutečných uživatelů je podle Felixe kolem 700 000. Na papírové kupony, které Praha znovu zavedla na jaře, jezdí asi 200 000 lidí.


Další články
Nahoru