Dnes Středa - skorojasno 14°C
Zítra Čtvrtek - skorojasno 14°C
Středa 27. 10. 2021
Svátek má Šarlota, Zoja, Zoe
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše bude prodloužena k Nových Dvorům, rozhodli radní
Nové Dvory, pohled do ulice Novodvorská. Bude sem jezdit nejen metro, ale i tramvaje. Foto: archiv

Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše bude prodloužena k Nových Dvorům, rozhodli radní

Připravovaná tramvajová trať z Modřan do Libuše se prodlouží o 1,8 kilometru až do Nových Dvorů. Na základě aktuálního rozhodnutí pražských radních začne dopravní podnik připravovat dokumentaci pro územní rozhodnutí a stavební povolení. 

Stavba prodloužení se předpokládá do roku 2027, v termínu dokončení prvního úseku trasy metra D. Z Libuše pojedou tramvaje Novodvorskou ulicí, po necelém kilometru zahnou doprava do ulice Chýnovská, pak doleva do Libušské, následně doleva do Durychovy a zpět na Novodvorskou na úrovni Nových dvorů. Na trase vzniknou dvě nové tramvajové zastávky Přírodní a Nové Dvory.

Předpokládané náklady jsou 350 milionů korun. Odhad bude zpřesněn na základě hotového projektu a přesná částka bude jasná po dokončení výběrového řízení na stavebníka. Dopravní podnik požádá o peníze na projekt hlavní město. Na samotnou stavbu požádá o část peněz z evropských fondů.

Tento úsek naváže na připravovanou 1,9 kilometru dlouhou tramvajovou trať Modřany – Libuš, u které se plánuje realizace podstatně dříve, už v letech 2021 až 2022. Trať bude mít čtyři zastávky (Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš, Libuš – metro). Odhad nákladů na tuto tramvajovou trať je 525 milionů korun.

„Díky prodloužení tratě až na Nové Dvory budou moci Pražané přestoupit na metro D, ale také na autobusové linky do dalších směrů. Stejně tak tramvajová trať zajistí v oblasti kvalitní dopravní obsluhu a přímé spojení k úřadům na Praze 12,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Prodloužení tramvajové trati je přáním Prahy 12, Prahy-Libuš a také čtvrté městské části. Už loni v červenci schválili radní Prahy 4 usnesení, kterým „MČ Praha 4 zásadně nesouhlasí s ukončením (byť dočasným) tramvajové trati na Libuši a žádá o neprodlené přehodnocení záměru a nejpozději v souvislosti s metrem D dostavbu trati až na Nové Dvory.“

„Toto je opakovaně schválená varianta obsažená roky v územním plánu, je jediná vyhovující z hlediska organizace MHD na jihu města. Nové Dvory budou dobudovány do obvodového spádového centra a také musí být zásadním dopravním uzlem, je to jediné vhodné místo,“ sdělil serveru Pražský patriot 1. místostarosta Prahy 4 pro oblasti financí, dopravy a evropských fondů Zdeněk Kovářík (ODS).

Podpora ze strany Prahy 12

Prodloužení tramvajové trati až na Nové Dvory podporuje i radnice Prahy 12. „Zdánlivě se může zdát, že spojení tramvají je zbytečné, protože tudy povede metro, ale tramvaj zde má svůj význam. Využili by ji lidé z oblastí v blízkosti trati, hlavně Libuše, lokalit kolem Durychovy ulice i z Kamýku, který nemá s Modřany přímé spojení MHD,“ sdělila místostarostka Prahy 12 Eva Tylová (BEZPP/Piráti s podporou Zelených), která má v kompetenci, mimo jiné, oblast územního rozvoje a životního prostředí.

Již dříve navíc zazněly úvahy, že by tramvaj mohla pokračovat z Nových Dvorů dolů z kopce ulicí Novodvorská až na sídliště Novodvorská. „Nastíněná myšlenka je poměrně smělá a není zahrnuta v současné době ve strategických dokumentech rozvoje Prahy, nicméně čistě z hlediska technického by zřejmě byla realizovatelná,“ sdělila za pražský dopravního podnik mluvčí Aneta Řehková.

„Protažení tramvaje dále dolů ulicí Novodvorskou sice není nikde podchyceno územním plánem, ale je prostorově reálné. Ovšem při hodnocení kapacity dopravních vztahů a zátěží asi neprokážeme ekonomickou efektivitu. Praha 4 tuto možnost neprojednávala, ale zásadně se nebráníme,“ dodal místostarosta „čtyřky" Zdeněk Kovářík.


Autor: Jan Puci

Provoz tramvají v Podolí zastavila nehoda popelářského vozu

Dnes v 09:27

Mezi zastávkami Podolská vodárna a Dvorce byl dnes ráno kvůli nehodě popelářského vozu zastaven provoz tramvajových linek 2, 3, 17, 21 a 27.

Úplná uzavírka v Koněvově ulici skončí o šest dnů dříve

Dnes v 07:54

Technické správě komunikací (TSK) se podařilo zkrátit termín celkové uzavírky ulice Koněvova (úsek Ostromečská – Černínova) o šest dnů. Původní termín kompletního uzavření ulice byl do 7. listopadu 2021. Jednosměrný provoz se do ulice vrací již od 1. listopadu 2021, práce v ulici tím ale...

V tunelu Mrázovka proběhne údržba, bude uzavřen

Včera v 17:24

Z důvodu pravidelné údržby bude tunel Mrázovka vždy v noci uzavřen.

V Cholupické přibyla parkovací místa, navýšení chystá Praha 12 i v dalších ulicích

21. října 2021 v 10:12

V ulici Cholupická na Kamýku v Praze 12 se změnou dopravního režimu podařilo zhruba o deset navýšit počet parkovacích míst. Odpovídá to koncepci, kterou připravil dopravní odbor radnice. Dvanáctá městská část o tom informovala na svém webu.

Jednosměrné uzavření tunelu Mrázovka

21. října 2021 v 10:11

Od neděle 24. října od 23 hodin do pondělí 25. října do 5 hodin bude uzavřen západní tunelový tubus A směrem na Barrandovský most a druhý tubus bude jednosměrný s původním směrem provozu.

V lokalitách Baby a Liboce budou zóny placeného stání

20. října 2021 v 11:56

V pondělí 15. listopadu spouští hl. m. Praha zóny placeného stání v Praze 6 v lokalitách Baba a Liboc. Na nich mohou bez omezení parkovat pouze řidiči s platným parkovacím oprávněním. K jeho získání je třeba občanský průkaz, kde je uvedeno místo trvalého pobytu v Praze 6, a velký technický průkaz...

Začala oprava opěrné zdi a sanace svahu v Komořanské ulici

19. října 2021 v 08:40

Technická správa komunikací (TSK) naváže na přípravné práce, které probíhaly během září, a začne od úterý 19. října s opravou opěrné zdi včetně sanace nestabilního svahu u komunikace Komořanská.

Další články
Nahoru