Dnes Sobota - oblacno 14°C
Zítra Neděle - oblacno 17°C
Sobota 10. 4. 2021
Svátek má Darja
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše bude prodloužena k Nových Dvorům, rozhodli radní
Nové Dvory, pohled do ulice Novodvorská. Bude sem jezdit nejen metro, ale i tramvaje. Foto: archiv

Chystaná tramvajová trať z Modřan do Libuše bude prodloužena k Nových Dvorům, rozhodli radní

Připravovaná tramvajová trať z Modřan do Libuše se prodlouží o 1,8 kilometru až do Nových Dvorů. Na základě aktuálního rozhodnutí pražských radních začne dopravní podnik připravovat dokumentaci pro územní rozhodnutí a stavební povolení. 

Stavba prodloužení se předpokládá do roku 2027, v termínu dokončení prvního úseku trasy metra D. Z Libuše pojedou tramvaje Novodvorskou ulicí, po necelém kilometru zahnou doprava do ulice Chýnovská, pak doleva do Libušské, následně doleva do Durychovy a zpět na Novodvorskou na úrovni Nových dvorů. Na trase vzniknou dvě nové tramvajové zastávky Přírodní a Nové Dvory.

Předpokládané náklady jsou 350 milionů korun. Odhad bude zpřesněn na základě hotového projektu a přesná částka bude jasná po dokončení výběrového řízení na stavebníka. Dopravní podnik požádá o peníze na projekt hlavní město. Na samotnou stavbu požádá o část peněz z evropských fondů.

Tento úsek naváže na připravovanou 1,9 kilometru dlouhou tramvajovou trať Modřany – Libuš, u které se plánuje realizace podstatně dříve, už v letech 2021 až 2022. Trať bude mít čtyři zastávky (Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš, Libuš – metro). Odhad nákladů na tuto tramvajovou trať je 525 milionů korun.

„Díky prodloužení tratě až na Nové Dvory budou moci Pražané přestoupit na metro D, ale také na autobusové linky do dalších směrů. Stejně tak tramvajová trať zajistí v oblasti kvalitní dopravní obsluhu a přímé spojení k úřadům na Praze 12,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Prodloužení tramvajové trati je přáním Prahy 12, Prahy-Libuš a také čtvrté městské části. Už loni v červenci schválili radní Prahy 4 usnesení, kterým „MČ Praha 4 zásadně nesouhlasí s ukončením (byť dočasným) tramvajové trati na Libuši a žádá o neprodlené přehodnocení záměru a nejpozději v souvislosti s metrem D dostavbu trati až na Nové Dvory.“

„Toto je opakovaně schválená varianta obsažená roky v územním plánu, je jediná vyhovující z hlediska organizace MHD na jihu města. Nové Dvory budou dobudovány do obvodového spádového centra a také musí být zásadním dopravním uzlem, je to jediné vhodné místo,“ sdělil serveru Pražský patriot 1. místostarosta Prahy 4 pro oblasti financí, dopravy a evropských fondů Zdeněk Kovářík (ODS).

Podpora ze strany Prahy 12

Prodloužení tramvajové trati až na Nové Dvory podporuje i radnice Prahy 12. „Zdánlivě se může zdát, že spojení tramvají je zbytečné, protože tudy povede metro, ale tramvaj zde má svůj význam. Využili by ji lidé z oblastí v blízkosti trati, hlavně Libuše, lokalit kolem Durychovy ulice i z Kamýku, který nemá s Modřany přímé spojení MHD,“ sdělila místostarostka Prahy 12 Eva Tylová (BEZPP/Piráti s podporou Zelených), která má v kompetenci, mimo jiné, oblast územního rozvoje a životního prostředí.

Již dříve navíc zazněly úvahy, že by tramvaj mohla pokračovat z Nových Dvorů dolů z kopce ulicí Novodvorská až na sídliště Novodvorská. „Nastíněná myšlenka je poměrně smělá a není zahrnuta v současné době ve strategických dokumentech rozvoje Prahy, nicméně čistě z hlediska technického by zřejmě byla realizovatelná,“ sdělila za pražský dopravního podnik mluvčí Aneta Řehková.

„Protažení tramvaje dále dolů ulicí Novodvorskou sice není nikde podchyceno územním plánem, ale je prostorově reálné. Ovšem při hodnocení kapacity dopravních vztahů a zátěží asi neprokážeme ekonomickou efektivitu. Praha 4 tuto možnost neprojednávala, ale zásadně se nebráníme,“ dodal místostarosta „čtyřky" Zdeněk Kovářík.


Uzavírka Koněvovy ulice

Dnes v 10:20

Technická správa komunikací přejde od 26. dubna do 4. července do další části rekonstrukce Koněvovy ulice, ve které se bude kompletně rekonstruovat vozovka v úseku od ulice Rokycanova směrem nahoru po č. 41. Tyto práce si vyžádají kompletní obousměrnou uzavírku a bude znemožněn vjezd do všech...

Oprava mostu Ve Žlíbku po zimní přestávce pokračuje

7. dubna 2021 v 08:05

Technická správa komunikací zahájí po zimní přestávce od 11. dubna stavební práce na druhé polovině mostu X526 v ulici Ve Žlíbku – Počernická přes komunikaci D10 (Novopacká). Práce by měly skončit do 31. července 2021. 

Kdy v dubnu neprojedete tunelem Mrázovka

6. dubna 2021 v 11:36

Z důvodu mytí a údržby technologie bude postupně uzavírán tunel Mrázovka.

Praha 4 nesouhlasí se zkrácením autobusové linky 193

5. dubna 2021 ve 20:10

Městská část Praha 4 rozhodně nesouhlasí se zkrácením nebo jinými změnami autobusové linky MHD číslo 193. Informovala o tom v tiskové zprávě.

Začne oprava Kutnohorské ulice

2. dubna 2021 v 08:00

Technická správa komunikací začne od pondělí 12. dubna s rozsáhlou rekonstrukcí Kutnohorské ulice v úseku začínající 250 m před ulicí Kardausova a končící okružní křižovatkou Přátelství x Podleská.

Oprava mostu Chodovec v Praze 11

1. dubna 2021 v 08:49

Technická správa komunikací začne od soboty 10. dubna instalovat dopravní omezení a od pondělí 12. dubna zahájí stavební práce na mostě X694 Chodovec, který převádí ulici Brněnská přes ulici Pod Chodovem.

Uzavření středního tubusu Strahovského tunelu

31. března 2021 v 17:10

Z důvodu mytí stěn a stropu a údržby technologie bude střední tubus (B) Strahovského tunelu ve směru na Břevnov od 6. dubna do 12. dubna uzavřen vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin.

Mytí stěn a stropu v Letenském tunelu

31. března 2021 ve 12:16

Z důvodu mytí stěn a stropu bude Letenský tunel od čtvrtka 8. dubna do pátku 9. dubna od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

Další články
Nahoru