dnes
Pátek - oblacno
8°C
zítra
Sobota - skorojasno
4°C
pozítří
Neděle - polojasno
7°C
Lifestyle / Zdraví / Cestování

Tyto kroky a jeden tajný tip vás motivují ujít 10 000 kroků denně, je přesvědčena Havrdová. Ale musíte při nich dělat toto

Chodit vzpřímeně, se zataženým břichem, a denně tak nachodit co nejvíce, ideálně nejméně 10 000, kroků – to je podle odborníků vůbec nejzdravější cvičení. A přitom nic není tak jednoduchého. Zkrátka si tuto aktivitu jen začleňte do svého každodenního života. Nikdy navíc nebylo tolik technických vymožeností, které ohlídají, že máte svou denní dávku pohybu vždy splněnou.
jana-havrdova-core-je-klic-ke-zdravym-zadum-i-dokonale-postave-12-websize

Jana Havrdová

„Ráno vyjděte nebo sejděte schody, místo abyste se svezli výtahem. Zaparkujte auto dál od práce anebo vystupte o stanici dřív z autobusu či tramvaje a zbytek cesty dojděte pěšky. Malou procházku si dopřejte i v poledne nebo navečer – krásně si při ní vyčistíte hlavu a snadno se tak stane zdravou závislostí,“ říká Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, který chce projektem „Česko se hýbe“ zlepšit životní styl české populace.

Pravidelná rychlá chůze nezatěžuje klouby ani páteř, což je důležité i v případě, že nemáte právě ideální váhu, zato podporuje posilování středu těla a výborně se s ní hubne.

„Ozdravný systém nastartujete velice rychle díky minimálně deseti tisícům kroků denně. Nejjednodušší návod na to, jak se dostat rychle do formy, je pravidlo pěti třicetiminutovek týdně – podle Světové zdravotnické organizace bychom se týdně měli aktivně hýbat pětkrát třicet minut. Ideálně pravidelnou chůzi doplňte další sportovní aktivitou, která vás baví – plaváním, jízdou na kole, volejbalem s kamarády nebo třeba jógou,“ radí Jana Havrdová.

Ohlídají vás chytré přístroje a aplikace

Skvělým pomocníkem pro monitoring pravidelné fyzické aktivity jsou chytré náramky, sporttestery či krokoměry. Na trhu je jich dnes velké množství. Jen je třeba si je pečlivě vybírat i s ohledem na celodenní nošení.

„Krokoměr, který si vezmete občas, nemá smysl. Přitom není problém vybrat si krásný designový krokoměr, který na první pohled nerozeznáte od stylového náramku, a můžete ho nosit k business i ke společenskému oblečení. Pro náročnější milovníky technologických hraček jsou pak na trhu dokonalé hodinky, které umí všechny funkce najednou. Sama nosím krokoměr více než dva roky a díky němu se mi každý den daří plnit nastavené minimální limity kroků,“ podotýká Jana Havrdová.

Jak se motivovat k 10 000 kroků denně podle Jany Havrdové

1. Pravidlo pěti třicetiminutovek týdně: Minimálně tolikrát bychom se měli aktivně hýbat podle Světové zdravotnické organizace. To není nijak mnoho – snažte se však si tyto chvíle pečlivě naplánovat do svých diářů.

2. S kamarádkou na procházku místo na kafe: Hodláte jít s kamarádkou na kafe? Co místo toho vyrazit na procházku? Trávíte odpoledne s dětmi? Běžte s nimi ven… Procházka by se měla stát běžnou a přirozenou součástí každého dne.

3. Naplánujte si trasu: Největší motivací je trasa hezkou přírodou. Vyhněte se otevřené silnici a v zimě cestám v blízkosti vody, kde bývá velká zima, případně i náledí.

4. Vždy bezpečně: Vybírejte si dobře osvětlené prostory, noste světlé a reflexní oblečení a za tmy už raději nevyrážejte, anebo si s sebou vezměte někoho dalšího.

5. Pořiďte si krokoměr a měřte své pohybové aktivity. Věřte, že šest tisíc kroků v pět večer je tou největší motivací vyrazit ven a dohnat kroky, které vám chybí.

6. Raději se trochu podceňte: Pokud se vám nepodaří ujít rychlou chůzí 30 minut na jeden zátah, rozdělte si je do tří desetiminutových bloků a čas si hlídejte. Vyhnete se tak nepříjemnému dojezdu bez energie.

7. Chůze zlepšuje vztahy: Na procházku vytáhněte i partnera a v klidu můžete probrat všechno, co se stalo během dne, vaše plány – prostě si konečně nerušeně popovídejte….

8. Chůze je lék na duši: Je prokázáno, že chůze na čerstvém vzduchu snižuje napětí a stres. 
  

+ Tajný tip: Ještě více pro sebe uděláte, když si pořídíte hole a zamilujete se do nordic walkingu. Odborníci ho považují za přirozený způsob pohybu, při kterém se zapojuje až 95 % všech svalů těla! Chcete-li si být jisti, že chodíte s hůlkami správně, domluvte si hodinu s instruktorem. Ten vám ukáže správný postoj, upozorní na případné chyby a poradí i s výběrem hůlek, aby chůze s nimi prospěla vaší fyzické kondici i duševní pohodě.

Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz patří mezi nejaktivnější sportovní svazy v ČR. Sdružuje na 80 sportovních klubů, 2 500 aktivních členů a každoročně pořádá na 40 sportovních soutěží. Je nejstarší organizací v oblasti fitness vzdělávání a zaštiťuje celorepublikové osvětové projekty Děti na startu a Česko se hýbe. Více nawww.fisaf.cz 

Zdroj:www.fisaf.cz


Praha 9: Pečujete o své blízké? Potkejte se s odborníky

17. února 2019 v 08:01

Setkání s odborníky z projektu Dva životy – Praha, který pomáhá pečujícím o své blízké – děti nad 18 let, partnery s onkologickým onemocněním, po vážných autonehodách, seniory, zdravotně postižené osoby, rodiče, prarodiče, se koná v úterý 5. března.

Vodou můžete šetřit v koupelně, kuchyni i na zahradě

16. února 2019 v 07:38

Více než miliarda lidí na Zemi nemá přístup k nezávadné pitné vodě. U nás se spotřebuje za den průměrně 93 litrů vody na osobu, zatímco v nejchudších částech světa se lidé musí spokojit i s 10 litry na den.

Veolia pomáhá v boji s kůrovcem

14. února 2019 ve 12:53

Přední čeští entomologové a odborníci na umělou inteligenci spojili síly v rámci projektu na podporu rozvoje vědy a techniky Česká hlava k boji proti kůrovci. Pomocí systémů s umělou inteligencí vytvářejí program, který z leteckých snímků lesů automaticky vyhledá a označí stromy, které jsou...

Když jde o srdce. Den zdraví na Šestce

12. února 2019 v 10:33

Ve čtvrtek 14. února budou na Šestce desítky doktorů, sester, mladých mediků a další odborný personál z Ústřední vojenské nemocnice ve Střešovicích.

David Frej: Život bez zánětu

9. února 2019 v 10:15

Zánět je reakcí imunitního systému, která nás chrání proti toxinům, infekcím a poranění. Chronický zánět, který v těle přetrvává dlouhou dobu, ovšem způsobuje závažné poškození a poruchy vedoucí k chronickým onemocněním.

Každá plechovka se počítá

6. února 2019 v 10:58

Úspěšný celoevropský projekt Každá plechovka se počítá (Every Can Counts) oficiálně vstupuje do Česka. V České republice chce zvýšit povědomí o výhodách správného třídění nápojových plechovek. Osvěta v jejich třídění ještě nikdy nebyla prezentována zábavnější formou – plechovka je náš hrdina,...

Další články
Nahoru