dnes
Pondělí - skorojasno
22°C
zítra
Úterý - polojasno
21°C
pozítří
Středa - prehanky-dest
24°C
Cestujícím na pražském letišti nově pomohou s reklamací zavazadla samoobslužné kiosky
Reklamační kiosek na ruzyňském letišti. Foto (2x) Letiště Praha

Cestujícím na pražském letišti nově pomohou s reklamací zavazadla samoobslužné kiosky

Již druhou technologickou novinku v krátké době spustilo pro své cestující Letiště Praha. Po kiosku virtuální informační služby se nově jedná o samoobslužné kiosky reklamací zavazadel. Ty budou v prozatímním testovacím režimu cestujícím pomáhat při ohlašovaní ztraceného zavazadla. Stanoviště kiosků se nachází v celním prostoru obou terminálů v blízkosti pásů pro výdej zavazadel.

Na zprovoznění kiosků letiště finančně spolupracovalo s oběma handlingovými společnostmi, které na Letišti Praha působí. Společnost Menzies Aviation bude spravovat kiosek na Terminálu 1, Czech Airlines Handling pak zajistí provoz kiosku na druhém terminálu.

„Ve spolupráci s Letištěm Praha jsme se rozhodli zavést do zkušebního provozu nový způsob reklamací ztracených zavazadel, který zlepší jak uživatelský komfort cestujících, tak i práci našich zaměstnanců, kteří tyto reklamace vyřizují.  Cestující, kteří po příletu v rámci Schengenského prostoru nenajdou na výdejovém pásu svá zavazadla, mohou nově vyplnit reklamační formulář dle konkrétní aerolinky přímo prostřednictvím reklamačního kiosku a uvést v něm i adresu, kam chtějí zavazadla doručit. Do testovacího režimu se zapojily například společnosti Air France/KLM, Lufthansa, Swiss Air Lines, Austrian Airlines, SAS nebo airBaltic, o jejichž odbavení se na Letišti Václava Havla Praha staráme,“ uvedla Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí Czech Airlines Handling.

Nové kiosky umožňují vyplnění online formuláře v devíti světových jazycích, což by mělo pomoci s reklamací zavazadel cestujícím z neanglicky hovořících zemí. „Nespornou výhodou nové technologie je také fakt, že informaci o ztraceném zavazadle kiosky automaticky předávají všem handlingovým společnostem, které odbavovaly předchozí návazné lety, na které cestující nastoupil před jeho samotným přistáním v Praze. Velmi se tak zjednoduší předávání informací v případě, že cestující ztratil zavazadlo v rámci přestupního letu,“ doplňuje Tomáš Vláčil, Ředitel provozu terminálů Letiště Praha.

Reklamační kiosky už fungují na některých světových letištích, svou úlohu plní například ve Skandinávii, velmi často se s nimi mohou setkat cestující na Novém Zélandu. V rámci středoevropského regionu se však stále jedná spíše o výjimku.


Pražská zoo nevyčerpala denní návštěvnický limit

Včera v 17:05

Zatímco včera Zoo Praha dosáhla denního limitu návštěvníků už ve 13 hodin, dnes kvůli špatnému počasí byl o návštěvu zahrady podstatně menší zájem, takže se dostalo na všechny zájemce. V 17 hodin, jen 60 minut před zavírací dobou, hlásila zoo návštěvnost necelých 2500 lidí. Povolený limit je...

Tahací jeřáby převezly na trať k Barrandovu 18 tramvají

Včera v 16:54

Aby mohly od pondělí po více než dvou měsících začít jezdit tramvaje mezi Barrandovem a Hlubočepy, pražský dopravní podnik dnes a v pátek převezl do Hlubočep tahacími jeřáby celkem 18 tramvají, které budou v opraveném úseku jezdit. V pátek čtyři tramvaje, dnes 14. Oprava trati v Nádražní mezi...

Zdravotníci, hasiči i policisté mají v červnu vstup do Zoo Praha za korunu

Včera ve 12:56

Od 1. do 30. června budou mít příslušníci Integrovaného záchranného systému a pracovníci ve zdravotnictví vstup do pražské zoologické zahrady za jednu korunu. Zahrada jim chce tímto způsobem poděkovat za nasazení v boji proti epidemii koronaviru.

Dopravní omezení v Nádražní ulici

29. května 2020 v 09:58

Od 1. června do konce října bude v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové tratě uzavřena Nádražní ulice v úseku Moulíkova – Křížová.   

Síť Vodafone postihl velký výpadek služeb, lidé blokují tísňové linky

28. května 2020 v 17:45

Vodafone v Česku dnes odpoledne postihl výpadek hovorů, datových služeb i televize.

Další články
Nahoru