dnes
Pátek - jasno
18°C
zítra
Sobota - jasno
20°C
pozítří
Neděle - zatazeno
13°C
Cestujícím na pražském letišti nově pomohou s reklamací zavazadla samoobslužné kiosky
Reklamační kiosek na ruzyňském letišti. Foto (2x) Letiště Praha

Cestujícím na pražském letišti nově pomohou s reklamací zavazadla samoobslužné kiosky

Již druhou technologickou novinku v krátké době spustilo pro své cestující Letiště Praha. Po kiosku virtuální informační služby se nově jedná o samoobslužné kiosky reklamací zavazadel. Ty budou v prozatímním testovacím režimu cestujícím pomáhat při ohlašovaní ztraceného zavazadla. Stanoviště kiosků se nachází v celním prostoru obou terminálů v blízkosti pásů pro výdej zavazadel.

Na zprovoznění kiosků letiště finančně spolupracovalo s oběma handlingovými společnostmi, které na Letišti Praha působí. Společnost Menzies Aviation bude spravovat kiosek na Terminálu 1, Czech Airlines Handling pak zajistí provoz kiosku na druhém terminálu.

„Ve spolupráci s Letištěm Praha jsme se rozhodli zavést do zkušebního provozu nový způsob reklamací ztracených zavazadel, který zlepší jak uživatelský komfort cestujících, tak i práci našich zaměstnanců, kteří tyto reklamace vyřizují.  Cestující, kteří po příletu v rámci Schengenského prostoru nenajdou na výdejovém pásu svá zavazadla, mohou nově vyplnit reklamační formulář dle konkrétní aerolinky přímo prostřednictvím reklamačního kiosku a uvést v něm i adresu, kam chtějí zavazadla doručit. Do testovacího režimu se zapojily například společnosti Air France/KLM, Lufthansa, Swiss Air Lines, Austrian Airlines, SAS nebo airBaltic, o jejichž odbavení se na Letišti Václava Havla Praha staráme,“ uvedla Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí Czech Airlines Handling.

Nové kiosky umožňují vyplnění online formuláře v devíti světových jazycích, což by mělo pomoci s reklamací zavazadel cestujícím z neanglicky hovořících zemí. „Nespornou výhodou nové technologie je také fakt, že informaci o ztraceném zavazadle kiosky automaticky předávají všem handlingovým společnostem, které odbavovaly předchozí návazné lety, na které cestující nastoupil před jeho samotným přistáním v Praze. Velmi se tak zjednoduší předávání informací v případě, že cestující ztratil zavazadlo v rámci přestupního letu,“ doplňuje Tomáš Vláčil, Ředitel provozu terminálů Letiště Praha.

Reklamační kiosky už fungují na některých světových letištích, svou úlohu plní například ve Skandinávii, velmi často se s nimi mohou setkat cestující na Novém Zélandu. V rámci středoevropského regionu se však stále jedná spíše o výjimku.


Na letiště do 16 minut, vlak každých 10 minut. SŽDC představila železnici na letiště

Včera ve 20:54

Cesta na letiště z Dejvic do 16 minut, ve špičce vlak každých 10 minut, přímé přestupy ze všech linek metra a příležitost k dalšímu rozvoji městské části. Takové přínosy představila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) občanům Prahy 6 v Hotelu DAP v rámci veřejné besedy k projektu Modernizace...

Praha 4 otevřela azylový dům pro sociálně znevýhodněné rodiny s dětmi

Včera ve 12:37

Azylový dům byl dnes otevřen v Horáčkově ulici v Praze 4. Bude sloužit k ubytování sociálně znevýhodněných rodin s dětmi, včetně rodin s jedním rodičem – samoživitelkou nebo samoživitelem, které nemají trvalé bydlení a jsou v sociální nouzi, a navíc nabízí šest sociálních bytů. Azylový dům...

Cvičení jednotek Sborů dobrovolných hasičů omezí parkování v Praze 11

Včera v 07:18

V neděli 24. března od 9 hodin do 18 hodin proběhne v ulici U Chodovského hřbitova v objektu bývalého hotelu Opatov v Praze 11 taktické cvičení jednotek Sborů dobrovolných hasičů hl. m. Prahy. Od 7:30 bude v daném místě větší pohyb vozidel z důvodu přípravy...

Další články
Nahoru