dnes
Sobota - jasno
22°C
zítra
Neděle - skorojasno
23°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
23°C
Cestujícím na pražském letišti nově pomohou s reklamací zavazadla samoobslužné kiosky
Reklamační kiosek na ruzyňském letišti. Foto (2x) Letiště Praha

Cestujícím na pražském letišti nově pomohou s reklamací zavazadla samoobslužné kiosky

Již druhou technologickou novinku v krátké době spustilo pro své cestující Letiště Praha. Po kiosku virtuální informační služby se nově jedná o samoobslužné kiosky reklamací zavazadel. Ty budou v prozatímním testovacím režimu cestujícím pomáhat při ohlašovaní ztraceného zavazadla. Stanoviště kiosků se nachází v celním prostoru obou terminálů v blízkosti pásů pro výdej zavazadel.

Na zprovoznění kiosků letiště finančně spolupracovalo s oběma handlingovými společnostmi, které na Letišti Praha působí. Společnost Menzies Aviation bude spravovat kiosek na Terminálu 1, Czech Airlines Handling pak zajistí provoz kiosku na druhém terminálu.

„Ve spolupráci s Letištěm Praha jsme se rozhodli zavést do zkušebního provozu nový způsob reklamací ztracených zavazadel, který zlepší jak uživatelský komfort cestujících, tak i práci našich zaměstnanců, kteří tyto reklamace vyřizují.  Cestující, kteří po příletu v rámci Schengenského prostoru nenajdou na výdejovém pásu svá zavazadla, mohou nově vyplnit reklamační formulář dle konkrétní aerolinky přímo prostřednictvím reklamačního kiosku a uvést v něm i adresu, kam chtějí zavazadla doručit. Do testovacího režimu se zapojily například společnosti Air France/KLM, Lufthansa, Swiss Air Lines, Austrian Airlines, SAS nebo airBaltic, o jejichž odbavení se na Letišti Václava Havla Praha staráme,“ uvedla Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí Czech Airlines Handling.

Nové kiosky umožňují vyplnění online formuláře v devíti světových jazycích, což by mělo pomoci s reklamací zavazadel cestujícím z neanglicky hovořících zemí. „Nespornou výhodou nové technologie je také fakt, že informaci o ztraceném zavazadle kiosky automaticky předávají všem handlingovým společnostem, které odbavovaly předchozí návazné lety, na které cestující nastoupil před jeho samotným přistáním v Praze. Velmi se tak zjednoduší předávání informací v případě, že cestující ztratil zavazadlo v rámci přestupního letu,“ doplňuje Tomáš Vláčil, Ředitel provozu terminálů Letiště Praha.

Reklamační kiosky už fungují na některých světových letištích, svou úlohu plní například ve Skandinávii, velmi často se s nimi mohou setkat cestující na Novém Zélandu. V rámci středoevropského regionu se však stále jedná spíše o výjimku.


Starý Chodov: Diskuse na téma doprava

Dnes v 08:09

Praha 11 zve 29. května od 18 hodin na veřejnou diskusi na téma dopravy v lokalitě Starého Chodova.

Botič 2019 a Rokytka 2019. Cvičení prověřila připravenost Prahy na povodně

Dnes v 07:21

Jako správci malých vodních toků na území hlavního města zorganizovaly Lesy hl. m. Prahy v polovině května dvě povodňová cvičení. Během nich se prověřovala připravenost obcí a dalších odpovědných subjektů na povodně, které by mohly nastat na vodních tocích Botič a...

Další články
Nahoru