dnes
Čtvrtek - zatazeno
6°C
zítra
Pátek - prehanky-snih-dest
5°C
pozítří
Sobota - prehanky-snih
4°C
Cestující začal vozit v MHD elektrobus SOR, zkušební provoz potrvá rok
Elektrobus jezdil o prázdninách bez cestujících, nyní bude nasazen na klasické. Foto: archiv DPP

Cestující začal vozit v MHD elektrobus SOR, zkušební provoz potrvá rok

Pražský dopravní podnik uvedl do provozu s cestujícími elektrobus SOR EBN 11, který je součástí dlouhodobého ověřovacího provozu tohoto druhu vozidla. Roční projekt slouží také jako zdroj dat a zkušeností pro podobné projekty v dalších evropských městech.

Nový elektrobus bude testován na různých autobusových linkách pražské MHD. Cílem je maximálně přiblížit provoz elektrobusu podmínkám běžným pro autobusové linky využívající vozidla s konvenčním pohonem.

Cestující se s novým elektrobusem v první fázi setkají především na pravidelných autobusových linkách číslo 213 a 188. Kapacita vozidla je plně srovnatelná se standardními autobusy na těchto linkách.

„Ověřovací provoz plánujeme na období jednoho roku, přičemž užívání vozidla bude poté možné případně prodloužit. Před nasazením do běžného provozu byly provedeny technické zkoušky nabíjecí soustavy a elektrobus jezdil na vybraných linkách bez cestujících,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
    
Pro zajištění potřebného denního dojezdu je elektrobus nabíjen nejen v noci, ale také během provozních přestávek v obratišti Želivského. Průběžné denní nabíjení probíhá pomocí dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované trolejbusové troleje. Nabíjecí úsek je napájen z přilehlého úseku tramvajové sítě. Elektrobus je plně elektrický, včetně vytápění vozidla. Řada jiných elektrobusů má vytápění nadále naftové, případně plynové, čímž je emisní efekt zpochybněn.

Celková obsaditelnost autobusu je 93 cestujících (z toho 23 + 6 míst je určeno pro sedící), čímž je srovnatelný s klasickým autobusem MHD. Maximální rychlost je 80 km/hod.


Další články
Nahoru