
Cestující vozí tramvaj v nové vizuální podobě
24. května 2021 11:38
Podle vítězného návrhu nové podoby Pražské integrované dopravy od studia superlative.works tvořeného designéry Petrem Štěpánem, Bohumilem Vašákem a Mikulášem Macháčkem je nyní v plánu postupně změnit a sjednotit vizuální styl nejen dopravních prostředků v Praze a Středočeském kraji, ale také upravit stávající logo Pražské integrované dopravy (PID) a s tím související prvky pro cestující.
„Po autobusu vyjela po modernizaci do pražských ulic také první tramvaj 14T v novém designu Pražské integrované dopravy. Všechny nové vozy PID budou mít do budoucna novou tvář: moderní barevné řešení, díky kterému snadno každý rozpozná dopravní prostředky, kde platí Lítačka,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Společně se Středočeským krajem se nyní chystá schválení nového grafického manuálu, který se tak stane závazným pro celý společný integrovaný dopravní systém Prahy a Středočeského kraje.
„Kromě jednotného vzhledu vozidel MHD, příměstských a regionálních autobusů i vlaků řeší tento projekt též změnu loga PID i dalších návazných jednotících prvků. Základní manuál budeme po jeho schválení dále rozpracovávat pro zhruba 60 jednotlivých typů vozidel, která se v celé integrované dopravě pohybují,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.
Nové jednotné barevné řešení vozidel bude aplikováno pouze na nově pořizované vozy nebo tam, kde by stejně musel být aplikován nový nátěr nebo polep. Nové barevné schéma PID ponese také nejbližší dodávka nových elektrobusů Škoda a autobusů Solaris pro DPP.
„Jednotné barvy PID ponesou už všechna nově nakupovaná vozidla DPP. Letos to bude 20 midibusů+ značky Solaris a první elektrobus Škoda E’City, příští rok zbytek elektrobusů, a také první nové trolejbusy. Stávající vozidla budeme převádět do nové barevnosti pouze v případě celkové opravy vozidla s nutností jeho přelakování. Vzhledem k velikosti, průměrnému stáří a životnosti vozového parku DPP se nová identita bude na vozidlech DPP objevovat postupně. U autobusů předpokládáme obměnu zhruba za 10 let, u tramvají nebo souprav metra to bude trvat ještě déle,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Vedení města změnu v minulosti zdůvodňovalo zejména tím, že se systém PID postupně rozšiřuje z Prahy do Středočeského kraje a spolu s tím je vhodná doba na sjednocení podoby vozů v celém systému, aby bylo jasné na první pohled, že v daném dopravním prostředku platí jízdenka PID.