Dnes Středa - polojasno 18°C
Zítra Čtvrtek - oblacno 18°C
Středa 5. 10. 2022
Svátek má Eliška
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Cestovní ruch se v prvním čtvrtletí dál propadal, Praha chce v létě lákat domácí turisty
Staroměstské náměstí bez turistů. Foto: JP

Cestovní ruch se v prvním čtvrtletí dál propadal, Praha chce v létě lákat domácí turisty

Praha během prvních tří měsíců tohoto roku zaznamenala téměř pokles v cestovním ruchu o 94,6 procenta oproti roku 2019, kdy toto odvětví ještě nepoznamenala pandemie. Návštěvníků do metropole přijelo v tomto období nejméně od začátku pandemie. Propad je srovnatelný s druhým čtvrtletím roku 2020, kdy platil v České republice první lockdown. V této době se cestovní ruch v Praze propadl o více než 93 procent.

První tři měsíce tohoto roku byly pro cestovní ruch zdrcující. Podle dat Českého statistického úřadu se dostal na pouhých 5,4 procent oproti roku 2019. Je to dáno samozřejmě tím, že počátkem roku dle vládních nařízení v České republice platila ta nejpřísnější opatření, kdy se nesmělo cestovat ani mezi okresy. 

Do hlavního města v tuto dobu přijelo pouhých 82 109 hostů, z toho 65,4 procent tvořili domácí turisté, po nich následovali hosté ze Slovenska a Německa. Dohromady zde strávili 193 538 nocí. 

„Přesto, že jsme v posledním roce v Praze zaznamenali opravdu zdrcující propad cestovního ruchu, již minulé léto jsme si vyzkoušeli, že pokud budeme na postupné uvolňování epidemických opatření připraveni, umíme do Prahy nalákat poměrně vysoký počet tuzemských návštěvníků. I na letošní sezonu se připravujeme a těšíme se na návštěvníky z různých koutů republiky i ze zahraničí,” uvedla pražská radní pro oblast kultury a cestovního ruchu Hana Třeštíková (Praha Sobě) 

Tento rok se podle zástupců společností Prague City Tourism metropole primárně zaměří na domácí příjezdový cestovní ruch. „Následující měsíce počítáme s tím, že budeme cílit hlavně na tuzemské návštěvníky. Sice věříme, že se bude situace už jenom zlepšovat, ale stále nejsou jasně nastavená pravidla cestování s ohledem na různé tempo očkování a odlišný vývoj pandemie v jednotlivých státech,“ popisuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro. 

Podle něj je jasné, že tento rok budou jednotlivé evropské destinace bojovat o každého turistu. „Jsme v úzkém kontaktu s agenturou CzechTourism, se kterou nastavujeme efektivní marketingové kampaně na zahraničních trzích, abychom přilákali do metropole i turisty ze zahraničí. Samozřejmě se tento rok bude jednat primárně o evropský trh,“ uzavírá Cipro.


Autor: red
Další články
Nahoru