České dráhy dokončily obnovu vjezdu údržbového centra v Michli
11. prosince 2024 08:55
K obnově vytíženého kolejiště, kterým projíždějí denně stovky vlaků, byl použitý moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami, který podle mluvčího zajišťuje dlouhodobou spolehlivost a odolnost kolejiště.
„Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení jsou po rekonstrukci připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu,“ sdělil mluvčí.
Dokončená investice podle něj navazuje na 1. etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, kdy došlo v celém areálu k výměně 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí.
Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o Pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů.
Národní dopravce v následujícím období plánuje další rozsáhlé investice do michelského střediska údržby. „Modernějších technologií se dočká místní myčka kolejových vozidel, v plánu je i zdvoukolejnění spojení Centra údržby Praha jih a dopravny Eden a výstavba nových sanitárních kolejí,“ popsal Medelský.Nová, 300 metrů dlouhá hala pak v areálu vyroste pro údržbu nových vlakových souprav ComfortJet. Prodloužení by se měla dočkat i hala pro údržbu regionálních vlaků.
ČD plánují do roku 2031 investovat více než 12 miliard korun do rozvoje údržby a servisu vlaků. Z toho například více než šest miliard korun půjde do nových opravárenských hal a do jejich rekonstrukcí.
Dalších zhruba 3,5 miliardy korun zamíří do obnovy a zřízení odstavných kolejišť, prohlížecích kanálů a do dalších stavebních úprav ve střediscích údržby po celém Česku. Zhruba 1,5 miliardy korun bude stát pořízení nové strojní techniky.