Česká pošta posílí dvě pobočky v Praze 11, které budou pokračovat v činnosti
15. června 2023 10:31
„Na poště 415 v Podjavorinské ulici přidáme dvě pracovní síly a na poštu 414 (OC Chodov) zbudujeme nové specializované pracoviště, takzvané e-pošty," řekl Kořínek.To je podle něj specializovaná bankovní přepážka. Zároveň zde přibude nová přepážka Czechpoint.
Podle Kořínka pošta po prvním červenci, kdy vybrané pobočky zruší, vyhodnotí kritéria, jako je návštěvnost, a podle toho se rozhodne, zda například rozšířit otevírací dobu. „Jsme připraveni zareagovat na potřeby klientů a obyvatel městské části Praha 11," řekl.
Možným řešením mohou být i takzvané Pošty partner plus. Ty umožňují podnikatelům nebo právě samosprávám provozovat za poplatek poště vlastní menší pobočky, Česká pošta pak poskytne vybavení nebo IT systém. Zbytek nákladů hradí provozovatel, v tomto případě městská část.
Podle Zdeňkové však takové řešení není aktuální. „My uvidíme. Náklady, které by to mělo, však nejsou pro městskou část zdrcující," řekla. Provoz jedné takové pobočky vyjde podle zástupců České pošty odhadem na milion korun ročně.
„Důvod je ten, že když Česká pošta slibuje, že to bude fungovat i jinak, tak my si počkáme. Když se to nepovede, tak budeme hledat řešení. A jedním z těch řešení může být Partner plus nebo nějaká jiná forma," dodala.
Rušení poboček na území městské části je podle Zdeňkové problémem zejména pro seniory. Na to na setkání upozorňovala rovněž i část obyvatel. „Starší občané mají nezměnitelné postupy, jsou naučeni chodit na poštu například pro důchod," řekla. Reagovala tak na argumenty zástupců České pošty, že v Praze 11 jsou občanům k dispozici také takzvané balíkovny či samoobslužné boxy.
Pošta zruší pobočky od 1. července kvůli ztrátovému hospodaření. Zruší 300 z 3200 pošt, a to z důvodu snižování nákladů a poklesu provozu. Součástí je i zrušení zhruba 1500 míst. Rušené pobočky pošta vybírala podle návštěvnosti, počtu uskutečněných transakcí, ekonomické rentability svého provozu nebo podle kritérií důležitých z pohledu klienta, jako jsou například bezbariérový vstup nebo dostupnost MHD. Pošta chce tímto krokem snížit ztrátu. Pokud by nepřijala úsporná opatření, skončila by letos v insolvenci.