Dnes Pondělí - obcasny-dest 7°C
Zítra Úterý - polojasno 4°C
Pondělí 17. 11. 2025
Svátek má Mahulena, státní svátek
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Byznys

Češi volí lokální potraviny, v Kauflandu během tří let čtyřnásobně vzrostl počet regionálních dodavatelů

Obchodní řetězec Kaufland začal svým zákazníkům nabízet produkty od regionálních dodavatelů ve vybraných prodejnách na podzim roku 2021. Během pouhých tří let se nabídka lokálních výrobků rozrostla do 11 krajů Česka a 75 prodejen, do kterých své produkty pravidelně vozí více než 160 regionálních dodavatelů. Cílem řetězce je rozšířit regionální sortiment do konce obchodního roku do všech krajů.   

Agro Jesenice, Cyrilovy pekařské tyčinky, Milko Mandava, sirupy Kitl, limonády Bacilli či Pivovar Rohozec. Tyto a desítky dalších značek regionálních potravin a výrobců jsou příkladem úspěšných partnerství mezi českými regionálními dodavateli a obchodním řetězcem Kaufland. Systém propojení malých lokálních výrobců se širší skupinou zákazníků prostřednictvím prodejen Kaufland funguje na modelu skutečně regionálních produktů, které jsou považovány za regionální pouze v případě, že byly vyrobeny v daném kraji, okrese či v blízkém okolí příslušné prodejny Kaufland. Dodavatelé tak mnohdy zásobují přímo prodejny ve svém nejbližším okolí a díky tomu se produkty dostávají z výroby k zákazníkovi v rekordně krátkém čase a po co nejkratší ose.

kaufland-ministr

Ministr zemědělství Marek Výborný

„Dlouhodobým cílem Ministerstva zemědělství je zvýšení zastoupení kvalitních, chutných a lokálních produktů na našem trhu, tedy i v obchodních řetězcích. Z tohoto důvodu resort zemědělství velmi významně podporuje menší výrobce potravin, kteří často udržují dlouhou tradici kvalitních českých potravin ve všech regionech České republiky a jsou také nositeli moderních trendů v potravinářství. Spotřebitelé určitě ocení, že podle výsledků kontrol dozorových orgánů mají tyto potraviny a potraviny ekologického zemědělství minimální počet zjištěných závad. To skutečně dokládá, že jde o jedny z nejkvalitnějších potravin,“ řekl ministr zemědělství Marek Výborný.

Díky dlouhodobému projektu podpory lokálních producentů s názvem „Z lásky k regionům“ si mohou zákazníci společnosti Kaufland vybrat z bohaté nabídky výrobků z jejich regionu, a to napříč celým sortimentem. Zákaznicky nejvyhledávanější kategorie produktů jsou lokální piva a mléčné výrobky. Vysoké popularitě se těší také nejrůznější snacky, limonády a lahůdkové zboží. Produkty jsou na prodejnách snadno rozpoznatelné díky speciálnímu logu ve tvaru hnědého srdíčka a mnohdy také díky umístění do regionálních boxů na čele jednotlivých regálů.

„Spolupráci s regionálními dodavateli neustále rozšiřujeme a v letošním obchodním roce bychom rádi měli nabídku tohoto sortimentu ve všech krajích a umožnili tak našim zákazníkům, aby si mohli ve vybraných prodejnách po celé republice pořídit skutečně regionální produkty a poznávat místní výrobce i chutě,“ říká vedoucí oddělení nákupu čerstvých potravin společnosti Kaufland Blanka Bogel.

Kromě rozšiřování spolupráce do dalších krajů Kaufland neustále rozšiřuje síť svých regionálních dodavatelů. Společnost přitom nijak nelimituje regionální producenty po stránce výběru sortimentu a díky tomu může zákazníkům nabídnout zboží téměř ze všech kategorií – od mléčných výrobků, uzenin, lahůdek a pečiva až po med, marmelády či regionální nápoje. Důležitou podmínkou pro zahájení spolupráce je pouze splnění přísných hygienických podmínek a dodání domluveného množství produktů pro vybranou prodejnu.

Výběr nových regionálních dodavatelů může proběhnout různým způsobem. Naše oddělení nákupu průběžně vytváří vlastní rešerše, které nám pomáhají vytipovat zajímavé možnosti spolupráce s lokálními výrobci. Nového dodavatele nám ale mohou doporučit také kolegové z prodejen v daném regionu, kteří mají dobrou zkušenost s těmito regionálními výrobky a znají též preference našich zákazníků. V neposlední řadě mohou spolupráci navrhnout přímo regionální výrobci, kteří chtějí své produkty nabídnout širšímu spektru zákazníků. Ti mohou využít jednoduchý formulář dostupný na webu nebo v QR kódu umístěném na regionální stěně v našich prodejnách,“ vysvětluje Blanka Bogel. 

Kampaň „Z lásky k regionům“ se nově nese v podzimním duchu
Spolu s projektem „Z lásky k regionům“ probíhá již několik let také stejnojmenná komunikační kampaň, jejímž letošním tématem je akcentování podzimních plodin a potravin, jako jsou brambory, chmel, řemeslné pivo či české regionální víno.

Na přípravě TV spotů ke kampani se opět podílela režisérka Alice Nellis, jež je podepsaná pod filmy jako Tajnosti, Mamas & Papas či Revival. Televizní kampaň doplní také rádiové spoty a vizuály v tisku, na externích venkovních plochách či v letácích společnosti Kaufland. Samostatnou kategorií je online komunikace, kde kampaň využije jak bannery, tak sociální sítě.

kaufland-regionalita



Autor: Alo

Praha 13 zahájila kurz Podnikni to

15. listopadu 2025 v 10:24

V obřadní síni radnice Prahy 13 byl 12. listopadu zahájen kurz „Podnikni to!“, který má za cíl pomoci místním obyvatelům proměnit jejich podnikatelské nápady v realitu. Do prvního ročníku se zapojilo 25 účastníků z Prahy 13 a okolí, kteří naplnili maximální...

Průzkum PVK: Se službami je spokojeno 96 procent respondentů

14. listopadu 2025 v 09:56

Na velmi vysoké úrovni se stále drží spokojenost se službami Pražských vodovodů a kanalizací. Nejvíce ji ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců PVK, chování montérů a odečítačů, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince....

Skupina innogy přestavila své plány ohledně biometanu

26. října 2025 ve 22:13

Transformaci tuzemské energetiky vnímá skupina innogy jako příležitost, ve své desetileté strategii plánuje miliardové investice do bezemisních zdrojů energie, mezi kterými bude přestavba bioplynové stanice v Písku na výrobnu biometanu za 150 milionů korun, sdělila v uplynulém týdnu na tiskové...

Bylo spuštěno hlasování v 3. ročníku ankety Podnikatel Desítky

26. října 2025 ve 21:58

Hlasování v 3. ročníku ankety Podnikatel Desítky bylo spuštěno. Hlasovat lze pro své nejoblíbenější podniky na území městské části a podpořit je svými hlasy. „Anketa každoročně ukazuje, které podniky si získaly srdce zákazníků a stojí za to je poznat,“ uvedl mluvčí Prahy 10 Ján...

innogy plánuje do roku 2035 masivní investice do výroby biometanu

23. října 2025 v 17:41

Intenzivní využití biometanu jako zdroje energie v České republice je nutnou podmínkou splnění dekarbonizačních cílů nastavených Evropskou unii. Ve své nové strategii na období 2025 až 2035 s tím počítá energetická skupina innogy, která do této oblasti plánuje v příštích deseti letech investovat...

Další články
Nahoru