Centrum zaplavuje černá reklama cílená na turisty
4. dubna 2013 20:03
Centrum Prahy je dlouhodobě nelegální reklamou zatíženo nejvíce. Cílí totiž hlavně na turisty. I když se loni podařilo snížit počet zadavatelů černé reklamy ze šesti na dva, nešvar se zcela nepodařilo vymítit.
V ulicích první městské části se od loňska pohybuje tým až tří osob, který odstraňuje letáky, nálepky, plakáty a další nežádoucí reklamu. Součástí projektu v roce 2013 je pořízení fotodokumentace, dohledání identifikačních údajů o zadavatelích černé reklamy, nebo statistické hodnocení nejčastějšího výskytu.
"Vše bude předáno dotčeným odborům ÚMČ Praha 1 a Magistrátu hl. m. Prahy, které tak budou mít, jak předpokládám, dostatek podkladů pro zahájení správního řízení“ – uvedl 1. zástupce starosty Prahy 1 Daniel Hodek (ČSSD), zodpovědný za oblast čistoty a životního prostředí.
Za denní monitorování, čištění, odstraňování, dohledávání, uskladňování a další činnosti spojené s bojem proti černé reklamě zaplatí Praha 1 denně 690 korun, tedy celkem 189 750 korun za rok.
Znečišťování ulic
Chytit někoho kdo v ulicích Prahy 1 umísťuje černou reklamu je totiž podobně těžké, jako chytit sprejera. Samotné umístění trvá jen pár minut.
Navíc se nejedná o tak evidentní společenský prohřešek, jako je čmárání sprejem po zdi. Svědci z řad náhodných chodců ani často netuší, že jde o umísťování nepovolené reklamy bez souhlasu vlastníka objektu nebo zařízení.
Letáková a nálepková reklama tohoto typu je sice malá, ale je umísťována do ulic Prahy 1 v obrovském množství a bez následného úklidu po skončení dané akce.
Při prvním větru či dešti se letáky uvolňují, opadávají a dochází tak k samovolnému znečišťování ulic. Takové letáky jsou také vítaným zpestřením nočních opileckých tahů.