dnes
Neděle - zatazeno
10°C
zítra
Pondělí - zatazeno
9°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
5°C
Bývalé bubenečské nádraží ožije v roce 2021, radnice Prahy 6 vybrala provozovatele
Jako nádraží přestala budova sloužit v srpnu 2014, kdy ji nahradila nová stanice Praha-Podbaba. Foto: P6

Bývalé bubenečské nádraží ožije v roce 2021, radnice Prahy 6 vybrala provozovatele

Provozovateli bývalého bubenečského nádraží budou Richard Preisler, Martin Kontra a Martin Krb. Jejich projekt s názvem Stanice 6 zvítězil ve veřejné soutěži, do které se přihlásilo 50 uchazečů. Výsledek tendru minulý týden schválili radní šesté městské části. Objekt bude nyní radnice rekonstruovat, na konečné podobě se bude podílet i nový provozovatel. Veřejnosti by se mohl prostor otevřít v roce 2021. Praha 6 budovu pronajme na deset let za 100 000 korun ročně.

Rada schválila doporučení devítičlenné výběrové komise a stanovila pořadí na prvních pěti místech z padesáti uchazečů o provozování bývalé nádražní budovy Praha – Bubeneč. „Do finále se dostalo pět velmi kvalitních projektů. Pro mě osobně byl výběr toho nejlepšího z nich velmi obtížný," okomentoval proces výběru místostarosta Prahy 6 pro správu majetku, kulturu, sport a volný čas Jan Lacina (STAN).

Z pěti finalistů porota označila ve 2. kole za nejzdařilejší projekt autorů Richarda Preislera, Martina Kontry a Martina Krba nazvaný „Stanice 6". Za nimi stojí již realizované projekty jako Bajkazyl, Bike Jesus, Fuchs 2, vinobar Dvojka či galerie Šachta.

V závěsu za nimi se umístili provozovatelé populární Klubovny Povaleč v Dejvicích s projektem „Nádraží Bubeneč„. Na třetím místě se umístil projekt novinářů Petra Orálka a Karla Škrabala „Nádraží Bubeneč – stanice kultury, sportu a zábavy.“ Čtvrtý skončil projekt Divadla bratří Formanů s podtitulem „nádraží, kam se vrací život, i když vlaky už tu nestaví". Pátí skončili provozované Kasáren Karlín.

„Bylo extrémně složité vybrat pouze jeden, kterýkoliv z finalistů by byl pro nádraží skvělý. Vyhlášení otevřené soutěže s dostatkem času na přípravu projektů, opakované prohlídky nádraží, široká mediální propagace a výběrová komise složená i z opozice budiž návodem pro ostatní města a obce,” uvedl Pavel Weber, opoziční zastupitel za Stranu zelených, která podle něj  s podnětem, aby nádražní budovu získala městská část za účelem vzniku společenského centra, přišla poprvé před pěti lety.

Radnice i na základě ankety mezi obyvateli chce, aby se z nádraží Bubeneč stalo kulturní centrum s bistrem a kavárnou nabízející také další služby pro volný čas. „Bude to první bývalá nádražní budova v Praze, která dostane natrvalo nový smysl a život. Mimo Prahu už takové zdařilé projekty existují, ale v hlavním městě to bude premiéra," ‎sdělil místostarosta Lacina.

„Nechceme, aby nádraží Bubeneč dopadlo stejně tragicky, jako budova nádraží Praha – Vyšehrad, z níž jsou po třiceti letech přešlapování ruiny. V tomhle chce být Praha 6 osvícená. Soutěž máme úspěšně za sebou, teď nás čekají intenzivní práce na rekonstrukci budovy," dodal.

V případě, že by úřad neuzavřel smlouvu s vítězem tendru, oslovila by další finalisty podle pořadí.

Praha 6 nyní chystá rekonstrukci objektu, na níž se má budoucí nájemce ideově podílet. Nádraží bude podle předešlé shody v radě městské části pronajato na 10 let za 100 tisíc korun ročně. Radnice proto v budoucím chodu bývalého nádraží klade silný důraz na veřejnou službu. Zprovoznění nádraží očekává radnice v roce 2021.

Praha 6 dostala bubenečské nádraží do správy začátkem roku od hlavního města, které ho koupilo i s přilehlými pozemky za přibližně 14 milionů korun od Českých drah. Jako nádraží přestala budova sloužit v srpnu 2014, kdy ji nahradila nová stanice Praha-Podbaba. Nádraží v Bubenči vzniklo v roce 1850.


Další články
Nahoru