Bývalá vozovna Orionka bude sloužit kulturním a společenským účelům
8. června 2021 09:38
„Cílem je, aby město dokázalo lépe využívat budovy, které již pozbyly původního účelu a hledáme pro ně náplň. Orionka je přesně taková budova. Je to krásný areál, který už ale neslouží původnímu využití," řekla Třeštíková.
Budoucí nájemce bude moci kromě venkovního areálu vozovny využít tři haly a zázemí. Podle Třeštíkové a Chabra je důležité, aby byl provoz ekonomicky soběstačný a další využití bylo přínosem pro tamní komunitu. Vozovna by měla být využívána k volnočasovým, společenským či komunitním aktivitám, ale také pro sport.
Orionka zůstane nadále v majetku DPP, který jej vede jako zbytný majetek. Náklady na ostrahu, energie nebo na údržbu objektu se pohybují v posledních letech každoročně těsně pod třemi miliony korun. Při spolupráci s městem by tyto peníze nemusel podnik vynakládat.
Součástí Orionky je kromě třílodní haly bytový dům, v areálu jsou původní historické tramvajové koleje, které nechal položit František Křižík v roce 1897.
Unikátní je i původní kolej v interiéru haly z roku 1897, kdy tento typ kolejnic nebyl nikde jinde v Praze v této podobě pro elektrické tramvaje normálního rozchodu použit. DPP v minulosti uvažoval o prodeji vozovny a rovněž se mluvilo o jejím využití pro muzeum MHD. To se ale nestalo.