Dnes Čtvrtek - jasno 7°C
Zítra Pátek - oblacno 6°C
Čtvrtek 28. 3. 2024
Svátek má Soňa
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Bývalá vozovna Orionka bude sloužit kulturním a společenským účelům
Jako tramvajová vozovna přestal areál fungovat v roce 1933, kdy většina kolejí byla odstraněna. Po válce zde několik let byla vozovna trolejbusů. Foto: IPR Praha

Bývalá vozovna Orionka bude sloužit kulturním a společenským účelům

Bývalá tramvajová vozovna Orionka na Vinohradech bude sloužit pro kulturní a společenské účely. Pražští radní včera schválili záměr vypsat výběrové řízení na provozovatele areálu. Tendr by měl být vypsán do konce letošního roku. Novinářům to včera řekli pražští radní Hana Třeštíková (Praha Sobě) a Jan Chabr (TOP 09). První část vozovny vznikla v roce 1897, kdy byla postavena hala podél Korunní třídy. Podle znaleckého posudku je hodnota objektu 153,6 milionu korun. Areál je ve vlastnictví dopravního podniku (DPP).

„Cílem je, aby město dokázalo lépe využívat budovy, které již pozbyly původního účelu a hledáme pro ně náplň. Orionka je přesně taková budova. Je to krásný areál, který už ale neslouží původnímu využití," řekla Třeštíková.

Budoucí nájemce bude moci kromě venkovního areálu vozovny využít tři haly a zázemí. Podle Třeštíkové a Chabra je důležité, aby byl provoz ekonomicky soběstačný a další využití bylo přínosem pro tamní komunitu. Vozovna by měla být využívána k volnočasovým, společenským či komunitním aktivitám, ale také pro sport.

Orionka zůstane nadále v majetku DPP, který jej vede jako zbytný majetek. Náklady na ostrahu, energie nebo na údržbu objektu se pohybují v posledních letech každoročně těsně pod třemi miliony korun. Při spolupráci s městem by tyto peníze nemusel podnik vynakládat.

Kdy přesně bude Orionka nově využívána, není zatím jasné. „My bychom to (tendr) chtěli zvládnout do konce roku s tím, že samozřejmě to bude záviset na záměr, který tam zvítězí a jak dlouhou dobu bude potřebovat na rekonstrukce. Pokud by šlo vše optimální variantou, tak už můžeme něco mít v příštím roce," řekl Chabr.

Součástí Orionky je kromě třílodní haly bytový dům, v areálu jsou původní historické tramvajové koleje, které nechal položit František Křižík v roce 1897.

Unikátní je i původní kolej v interiéru haly z roku 1897, kdy tento typ kolejnic nebyl nikde jinde v Praze v této podobě pro elektrické tramvaje normálního rozchodu použit. DPP v minulosti uvažoval o prodeji vozovny a rovněž se mluvilo o jejím využití pro muzeum MHD. To se ale nestalo.


Autor: ČTK

Praha 10: Živnostenský odbor pouze na objednání

25. března 2024 ve 12:28

Počínaje dnem 4. dubna budou čtvrtky určeny pouze pro objednané klienty odboru. S konkrétním referentem se lze domluvit telefonicky či e-mailem nebo se objednat elektronicky.

Další články
Nahoru