Kampaň Víte, že: Tentokrát to není agitka vedení města, ale zajímavosti ve vozech metra
3. října 2014 07:52
Kampaň má za cíl oživit reklamní nosiče ve vozech metra, které nejsou aktuálně osazeny komerční reklamou. Cestující pražské MHD se tak mohou během jízdy mimoděk dozvědět zajímavé údaje o veřejné dopravě v metropoli.
Základním motivem kampaně je prezentace zajímavých dat a faktů o dopravních prostředcích pražské MHD a provozovaných linkách. V první fázi kampaně bude využito celkem 20 různých motivů grafických vizuálů, které budou rovnoměrně rozděleny mezi všechny tři linky pražského metra.
Kolik se ročně prodá jízdenek?
„Věříme, že cestujícím prostřednictvím této kampaně zpříjemníme jejich jízdu a seznámí se tak se zajímavými čísly, na kterých stojí provoz našich linek a vozidel. I nosiče neobsazené komerční reklamou budou mít svůj obsah,“ uvedla Jana Šmejcká, vedoucí odboru Marketing a komunikace.
Cestující budou moci zjistit nejen provozní údaje – tedy kolik pražský dopravní podnik provozuje vozidel nebo kolik ročně prodá jízdenek, ale také zajímavosti o provozovaných linkách.
Málokdo z laické veřejnosti například tuší, kolik kilometrů ujede nejdelší autobusová linka nebo jakou maximální rychlost může vyvinout souprava metra. Lidé se také dozví, jaká částka je ročně vynakládána na likvidaci škod po vandalech, kolik odpadu dopravce ročně ekologicky zlikviduje a další zajímavosti.
Na jednom typu grafického vizuálu se dopravní podnik chválí, že řidiči autobusů pražské MHD ročně počkají na 26 000 dobíhajících cestujících. Údajem, kolik lidí si šoféři naopak „vychutnají" a zavřou jim doslova před nosem, se dopravce nechlubí. To by bylo jistě také zajímavé číslo.