dnes
Pátek - zatazeno
5°C
zítra
Sobota - prehanky-snih
3°C
pozítří
Neděle - prehanky-snih
3°C
Budoucí vzhled nákladového nádraží na Žižkově vzejde z architektonické soutěže
Jak se v budoucnosti změní podoba nákladového nádraží? Foto: PFM

Budoucí vzhled nákladového nádraží na Žižkově vzejde z architektonické soutěže

Budoucí vzhled Nákladového nádraží Žižkov by měl vzejít z mezinárodní architektonické soutěže. Vypsat by ji měl Institut plánování a rozvoje hlavního města s majitelem nádraží, Českými drahami, řekla starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09). Radnice podle ní do řešení situace vložila miliony, další peníze už ale utrácet nehodlá. S řešením by totiž měl přijít buď vlastník, nebo ministerstvo kultury, které před časem prohlásilo nádraží za památkově chráněné.

Městská část podle starostky stáhne žádost o změnu územního plánu, která zahrnuje zástavbu nádraží a mimo jiné i vybudování tramvajové tratě a silnice. „Změna ovšem vůbec nepočítá s památkovou ochranou nádraží a s plánovanou změnou jeho využití jako kulturního a vzdělávacího centra," tvrdí Hujová. Zástavba prý navíc v současnosti není možná kvůli vysoké dopravní zátěži. „Do doby, než bude dokončen okruh, nepřipadá v úvahu," říká.

Naopak stavět se bude na sousedním pozemku, který vlastní skupina Discovery Group. Radnice podle starostky zvažuje stažení žaloby, kterou vloni proti developerovi podala. „Výstavbě administrativního centra nemůžeme zabránit, můžeme ale využít nabídky, v rámci které firma nabízí snížení podlahové plochy objektu," uvedla. „V tuto chvíli je lepší vrabec v hrsti než holub na střeše," doplňuje Hujová. Proti údajně předimenzované výstavbě dlouhodobě protestuje opoziční Strana zelených.

Kolem osudu funkcionalistické budovy nákladového nádraží se vedou bouřlivé diskuse už řadu let. Zástupci majitele, developera a radnice před více než rokem podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití památkově chráněného objektu. Přestavba rozlehlé nádražní budovy na společenské a kulturní centrum by ale vyšla na zhruba dvě miliardy korun. V jejím okolí má být mohutná výstavba.

Stavba z 30. let 20. století patřila podle odborníků k nejmodernějším svého druhu v Evropě jak z hlediska technologie, tak z hlediska architektury.


Další články
Nahoru