
Bude se hledat provozovatel Pražského motoráčku, současnému letos končí smlouva
21. února 2024 10:20
Pražský motoráček jezdí od 1. května 2010. Na trase z hlavního nádraží přes Smíchov na Zličín jezdí historický motorový vůz řady 831. Dopravcem je nyní KŽC Doprava. Metropole za provoz loni zaplatila 5,7 milionu korun. Motoráček je součástí veřejné dopravy a platí v něm tarif MHD.
„S ohledem na specifický provoz nostalgických vozidel bychom doporučovali přistoupit k přímému zadání. Oslovili bychom minimálně tři dopravce disponující tímto typem vozidla," řekl Tomčík. Tento postup je podle něj vhodný i vzhledem k malému rozsahu provozu.
Ropid členům výboru předložil tři možná řešení. Prvním je zrušení provozu motoráčku. Druhou najít ve veřejném řízení společnost, se kterou by byla uzavřena smlouva na deset let. V tomto případě by měl dopravce povinnost vybavit vozidlo do roku 2030 zabezpečovacím zařízením ETCS, které má nahradit dosavadní systémy.
Třetí variantou je pak zmíněné zadání napřímo s pětiletou smlouvou se stejně dlouhou opcí. Ropid by oslovil minimálně tři firmy, přičemž součástí postupu je také možnost takzvaného podání alternativní nabídky, kdy se do procesu může zapojit také zájemce, který nebyl osloven.„Tím je zajištěn princip konkurence," řekl Tomčík. Historickými vozy v provozuschopném stavu, které na trati jezdí, disponuje podle Ropidu pouze několik dopravců.
Výbor na návrh zastupitele a starosty Prahy 13 Davida Vodrážky (ODS) hlasoval o tom, aby ze seznamu možných variant řešení byla vyřazena možnost motoráček zrušit. Návrh členové výboru podpořili a doporučili tak vedení města, aby tuto variantu vůbec neprojednávali.