Brzy začne oprava trati v Táborské ulici, tramvajová zastávka Pražského povstání se posune blíže k metru
4. března 2021 06:28
Tramvajová trať z Nuslí k pankrácké vozovně měla být podle původních plánů opravena v roce 2019. Dopravní podnik rozdělil projekt za odhadovaných 160 milionů korun na dvě fáze, přičemž loni na podzim byla provedena jen ta první od Pražského povstání k vozovně a zároveň byl vybudován nový čtvrtkilometrový úsek trati v ulici Na Pankráci mezi ulicemi Na Veselí a Hvězdova.
Druhá fáze nabrala ještě větší zpoždění než ta první, protože se nedařilo dohodnout na uspořádání zastávek u metra. V současnosti musí cestující přestupující mezi metrem, tramvají a autobusem zdolat poměrně velké vzdálenosti. Stanice podzemky je od zastávky tramvaje vzdálena zhruba dvě stovky metrů, stejně jako od jinde umístěné autobusové zastávky.
V rámci rekonstrukce trati bude tramvajová zastávka přemístěna z ulice Na Pankráci na náměstí Hrdinů, tedy blíže ke stanici metra Pražského povstání, a zároveň tak i na dohled od stejnojmenné zastávky autobusu.
Připravuje se také vznik další tramvajové zastávky v ulici Na Pankráci v úrovni ulice Kotorská. Nově zde bude také přechod pro chodce. Autobusová zastávka v ulici Děkanská vinice I. zůstane na svém stávajícím místě.
Řidiči po provedených úpravách na frekventované křižovatce ulic Táborská x Na Pankráci x Lomnického nebudou moci odbočovat z ulice Lomnického do ulice Na Pankráci vlevo směrem ke kongresovému centru. Tento směr je však již dnes pravidelně užíván z Lomnického odbočením do ulice Na Klikovce a přes Sinkulovu do ulice Na Pankráci.
Jízdní pruhy se podaří ve zmíněné křižovatce zachovat s drobnými směrovými úpravami všechny, dokonce směrem do centra v ulici Na Pankráci před křižovatkou budou regulérní řadící pruhy vlevo, rovně a doprava.
Až skončí 4. června druhé fáze rekonstrukce v Táborské ulici, měl by začít provoz na zmíněném loni vybudovaném úseku trati v ulici Na Pankráci. Ke křižovatce u OC Arkády a stanice metra Pankrác by měla jezdit linka 19. Do budoucna se počítá s prodloužením trati k současné budově pošty v ulici Budějovická.