Brzy začne oprava lávek, chodci se na železniční most vrátí za půl roku
30. března 2018 08:27
Nosná konstrukce lávek v havarijním stavu plošně koroduje a oslabení některých průřezů konzol lávky dosahuje 100 procent. Došlo tedy k destrukci některých prvků. Dřevěná mostovka je viditelně opotřebovaná, prkna jsou značně deformovaná, mezery mezi jednotlivými mostinami jsou i dva centimetry. Lokálně jsou mostiny pokryty řasami, což svědčí o vlhkosti dřeva, a může tak docházet ke skryté hnilobě. Vnitřní zábradlí s výplní z pletiva je ve značně špatném stavu a také se vymění.
Správce železničního mostu, tedy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), připravuje jeho rekonstrukci. Most je ve špatném technickém stavu, a do několika let je proto nutná jeho celková oprava. Práce budou probíhat ze závěsných lávek a z toho důvodu není možné na most umístit obě lávky současně.
„S opravami jsme mohli začít již loni, ale SŽDC nám zahájení prací zamítla z důvodu probíhající diagnostiky. Zároveň byl problém s odstávkou plynovodního potrubí, ke které nám daly zamítavé stanovisko pražské plynárny,“ upřesňuje ředitel TSK Petr Smolka.
Při rekonstrukci budou nahrazeny poškozené prvky novými, případně dojde k zesílení nevyhovujících prvků tak, aby byla zaručena dostatečná únosnost lávky. Protože kvalita obnovy protikorozní ochrany je závislá na teplotě a vlhkosti vzduchu a zároveň práce související s plynovým potrubím, je možné provádět pouze mimo topnou sezonu, lze stavební práce realizovat v průběhu května až září.
„Obě lávky na železničním mostě jsou kvůli havarijnímu stavu uzavřené od konce loňského roku. Už na konci září budou chodci moct po jedné z nich opět bezpečně procházet,“ uvádí k opravám radní pro dopravu Petr Dolínek.