dnes
Čtvrtek - skorojasno
7°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
7°C
pozítří
Sobota - oblacno
10°C
Brzy začne geologický průzkum chybějící části vnitřního silničního okruhu
Součástí Městského okruhu je i tunelový komplex Blanka. Foto: archiv

Brzy začne geologický průzkum chybějící části vnitřního silničního okruhu

Geologický průzkum pro dokončení pražského vnitřního silničního okruhu vyjde na 22,616 milionu korun s DPH. Pro město jej provede konsorcium SGG-PUDIS Soubor staveb MO, který tvoří společnosti SG Geotechnika a PUDIS. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní.

Chybějící úsek Městského okruhu známý jako Vlasta bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech. Kdy se začne stavět, není jasné. Vyčísleny zatím nebyly ani náklady, hovoří se však až o 100 miliardách korun.

Konsorcium firem provede v rámci průzkumu celkem 81 vrtů hlubokých mezi 100 až 150 metry. Zatímco při průzkumu v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice se dělá průzkum prostřednictvím hloubených štol, tak zde se udělají sondy pro geofyzikální, hydrogeologický a korozní průzkum.

Geologický průzkum navazuje na dendrologický a biologický průzkum a je součástí prací pro vyhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí. Měl by trvat deset měsíců a začít v březnu, nicméně bude záležet na klimatických podmínkách.

Průzkum poskytne nezbytné informace pro dokumentaci pro územní rozhodnutí a projektanty dokumentace pro územní rozhodnutí. „Následujících deset měsíců prozradí zásadní poznatky o vlastnostech hornin v oblasti, podzemích vodách nebo zemině. Některé z poznatků budeme dále podrobovat i laboratorním zkouškám,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Průzkum také ukáže, jak podrobné jsou dnešní geologické mapy. Zjišťovat se budou i bludné proudy.

V současné době řeší úředníci změnu územního plánu, která dostavbu Městského okruhu umožní. Je připravována dokumentace pro územní rozhodnutí, v rámci přípravy se provádí zmíněný průzkum. Následně město zažádá o stavební povolení a vypíše výběrové řízení na dodavatele.

Vedení Prahy nechalo loni přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.


Rekonstrukce tramvajové trati v Sokolovské ulici omezí dopravu i parkování

18. února 2020 v 15:15

V termínu od 28. února do 8. dubna proběhne rekonstrukce tramvajové trati v Sokolovské ulici, v úseku mezi Poliklinikou Vysočany a náměstím OSN. Tramvajový provoz bude vyloučen. Sokolovská bude pro auta v uvedeném úseku uzavřena ve směru z centra, průjezd ve směru do centra zůstane zachován....

Ve čtvrtek v noci bude uzavřen Bubenečský tunel

18. února 2020 v 09:46

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů TKB bude Bubenečský tunel uzavřen od 20. února od 23 hodin do 21. února do 5 hodin.

Od pondělí začne oprava Poděbradské

18. února 2020 v 07:08

V pondělí 24. února začne Technická správa komunikací s opravami vozovky v Poděbradské ulici v 535 metrů dlouhém úseku Čerpadlová – Podkovářská. Oprava bude probíhat pouze ve směru z centra a potrvá do května.

Kolem stavby bytového domu Jurkovičkova jsou uzavřeny cesty

15. února 2020 v 10:32

V ulicích Stříbrského a Jurkovičova v Praze 11 jsou dočasně uzavřeny komunikace v okolí stavby bytového domu.

Dopravní omezení na Vršovické a Otakarově

14. února 2020 v 07:22

V souvislosti s pokračující rekonstrukcí železničních mostů přes ulice Vršovická a Otakarova v rámci optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. nádraží budou od 16. února zavedena v několika etapách další dopravní opatření.

Další články
Nahoru