Dnes Sobota - obcasny-dest 7°C
Zítra Neděle - polojasno 8°C
Sobota 20. 4. 2024
Svátek má Marcela
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Blízko hlavního nádraží vzniká podél magistrály chodník, lidé doposavad chodili po obrubníku
Budování chodníku podél severojižní magistrály. V pozadí je hlavní nádraží. Foto: MHMP

Blízko hlavního nádraží vzniká podél magistrály chodník, lidé doposavad chodili po obrubníku

Hlavní město nechává stavět chodník u magistrály vedoucí od hlavního nádraží kolem Národního muzea na Vinohrady. Pěší tu nyní využívají obrubník, který je v některých místech jen 30 centimetrů široký. Po dokončení prací bude mít nejužší místo chodníku 175 centimetrů. Řidiči nepřijdou o žádný jízdní pruh, jen ty stávající budou zúženy. Nový chodník by měl být hotový zhruba za měsíc. Praha 2 o rozšíření tohoto nebezpečného místa usiluje dlouhodobě.

„Pražané se místu naučili říkat ,chodníček smrti´, ale tahle přezdívka už naštěstí brzy přestane platit. Chodník podél magistrály mezi hlavním nádražím a Národním muzeem rozšíříme tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Chodník využívají místní pro cestu na Vinohrady i turisté, pro které doteď první setkání s Prahou začínalo procházkou s kufry těsně okolo projíždějících aut a autobusů. Neubereme zároveň jediný jízdní pruh, jen upravíme jejich šířku. Na magistrále zůstane širší pravý jízdní pruh, aby tudy mohly bezpečně projíždět autobusy,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Nutno podotknout, že ve smyslu zákona zde žádný chodník nebyl, ale jen obrubník. Chodce na zákaz vstupu upozorňovaly značky z obou stran.

„Praha 2 již léta prosazuje řádný přístup na hlavní nádraží, které je až na část nové odbavovací haly celé na jejím území. Rozšíření chodníku nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítala s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že z dopravního hlediska by to bylo nebezpečné,“ uvedl místostarosta Prahy 2 pro oblast životního prostředí, oblast výstavby a územního rozvoje a pro oblast památkové péče Václav Vondrášek (ODS).

Městská část podle něj nechala již dříve zpracovat studie na zpřístupnění hlavního nádraží z východní strany a od Vinohradské. Praha 2 také prosadila stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské ulice. Stavět se měla začít loni. Podle radnice chce ale nad kolejištěm hlavního nádraží postavit společnost Penta nový palác. Zastřešení kolejí mezi ulicemi Španělská, Legerova a Vinohradská a následnou výstavbu na vzniklé ploše mají v plánu jako společný projekt České dráhy, Penta a Sudop Group.

„Jakékoli podobné opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti v dopravě vítám. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí kola a koloběžky,“ konstatoval k budování chodníku místostarosta Prahy 2 pro oblast dopravy a oblast financí a investic Jan Korseska (ODS).

Stavba chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a jeho Novou budovou. „Použijeme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradí krásná žula z Mrákotína,“ dodal náměstek Adam Scheinherr.


Autor: red

Tragická nehoda na železnici

18. dubna 2024 ve 13:22

Mezi Stodůlkami a Jinonicemi ve čtvrtek ráno po deváté hodině srazil vlak člověka, který zraněním na místě podlehl. Provoz v uvedeném úseku trati zhruba dvě hodiny stál, cestující museli místo vlaku použít MHD či jiný způsob dopravy.

Do kolejiště ve stanici metra Flora spadl muž

18. dubna 2024 ve 13:17

Zhruba pětapadesátiletý cestující spadl ve čtvrtek dopoledne kolem půl desáté do kolejiště ve stanici metra Flora na lince A. Utrpěl zranění hlavy, byl převezen do nemocnice. Provoz metra mezi stanicemi Želivského a Náměstí Míru byl obnoven v 10:43 hodin.  

Další články
Nahoru