Blanko, ukaž se! Praha chce měnit dopravu až po několikaměsíčním provozu tunelu
5. května 2015 11:43
Tunel Blanka, který měl být otevřen již v roce 2011, přivede desítky tisíc aut do dalších míst v Praze, největší obavy z nárůstu dopravy mají obyvatelé ulice V Holešovičkách.
„My jsme vyzvali městské části k sumarizaci podnětů. Nejprve ale proběhne vyhodnocení dopadů zprovoznění Blanky, které se budou opírat o měření po dobu dvou měsíců," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Výsledky by mohlo mít město podle Dolínka na konci listopadu. Následně chce pověřit odborníky, aby získaná data analyzovali a navrhli další řešení, co v pražské dopravě v souvislosti s Blankou dále udělat. „Následně bude zahájena diskuse s městskými částmi a občany," řekl Dolínek.
Minulé vedení Prahy vypracovalo seznam možných opatření. Mezi nimi bylo například zklidnění Smetanova nábřeží, Wilsonovy ulice nebo Veletržní či Karmelitské ulice. Žádný z těchto kroků nebyl zatím schválen a Praha nemá ani přesný harmonogram, jak by je případně zaváděla.
Anketa
Zhorší se výrazně na některých místech v Praze doprava po zprovoznění Blanky?
Tunel Blanka je součástí vnitřního silničního okruhu. Vyjde zhruba na 37 miliard korun, společně s propojením se Strahovským tunelem to pak bude až 43 miliard. Blanku provázejí po celou dobu výstavby komplikace.
Prodražila se o několik miliard a její otevření Praha opakovaně odložila. Naposledy firma Inženýring dopravních staveb, která má nad stavbou dozor, uvedla, že bude tunel zprovozněn letos 15. září.