Bezpečné dodávky plynu jistí každý den 230 pracovníků pohotovostní služby
8. srpna 2018 15:33
Průměrná doba dojezdu pohotovosti je 28 minut
„Kromě zajištění inspekce, údržby a oprav musí naši pracovníci vyjet ke všem případům, kdy je na pohotovostní linku 1239 nahlášen zápach plynu nebo přerušení dodávky. Musíme být proto schopni, sedm dní v týdnu a dvacet čtyři hodin denně, dojet na místo závady do 60 minut. A to nejen k závadám vzniklým na našem zařízení, ale i k závadám na zařízeních odběratelů plynu,“ říká Pavel Káčer, jednatel společnosti GridServices.
Hlášení z pohotovostní linky putuje na distribuční dispečink a následně je na místo vyslán pracovník, který je závadě nejblíže a má potřebné vybavení pro její odstranění. V pohotovosti jsou proto také pracovníci s různou specializací, například elektro specialisté a svářeči. Celkem je v jakýkoli okamžik současně začleněno do pohotovostní služby minimálně 230 lidí.
„Není nic výjimečného, že pracovník pohotovosti vyjíždí na zásah i několikrát denně. Ale i v případě, že k zásahu nevyjíždí, musí být připraven okamžitě vyrazit. Bez ohledu na počasí, soboty, neděle, státní svátky, den či noc,“ vysvětluje Káčer a dodává: “Průměrná doba dojezdu našich pracovníků je 28 minut.“
Pohotovostní linka funguje nonstop na čísle 1239
Každý rok vyjíždějí pracovníci pohotovosti z GridServices k více než 20 tisícům hlášení. Většina z nich přitom nesouvisí s provozem plynárenského zařízení. Největší podíl výjezdů tvoří závady na zařízeních odběratelů zemního plynu. Z velké části se také například nahlášený zápach plynu a podezření na únik nepotvrdí, a zásah plynařů není potřeba. I to však patří k výkonu pohotovostní služby – pro bezpečný provoz distribuční plynové sítě je nutné prověřit každé hlášení pohotovostní linky. Pohotovost plynu je v provozu nonstop na čísle 1239.
V souvislosti s panujícími vedry a extrémně suchým létem plynaři také přijali preventivní bezpečnostní opatření při pravidelné údržbě a opravách plynárenských zařízení s cílem minimalizovat rizika vzniku požárů. „Snažíme se důsledně odstraňovat přeschlou vegetaci v okolí našich objektů, například v blízkosti železničních tratí, kde je nyní vyšší riziko vzniku požáru. Také jsme zvýšili vybavenost našich pracovníků hasicími prostředky,“ dodal Káčer.