Bělohorská se změní. Přibydou stromy i lavičky, zmizí nejstarší podchod v Praze
24. listopadu 2016 07:31
„Po rekonstrukci budou mít ulicí bezpečnější průjezd cyklisté, přibude přes sto stromů a prostor u Drinopolu a Konecchlumského bude moci být využíván pro sousedská posezení,“ shrnula hlavní přínosy projektu náměstkyně pražské primátorky Petra Kolínská.
Koncepční studii ulice Bělohorské vypracoval na základě pověření Rady hlavního města Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha). Studie vznikla v úzké spolupráci s městskou částí Praha 6 a veřejností.
Jejím cílem bylo vytvořit atraktivní a prosperující obchodní ulici, kde budou lidé chtít trávit čas a která poskytne bezpečné podmínky pro různé způsoby dopravy. Úsek, u kterého je plánována rekonstrukce, začíná v ulici Dlabačov a končí u křižovatky s Patočkovou ulicí.
„Velkou změnou bude také zasypání podchodu na Malovance. Ten je nejstarší v Praze a chodci jej kvůli nevábnému prostředí téměř nevyužívají. Místo podchodu se v zájmu pěších zúží ulice do jednoho pruhu,“ doplnila Kolínská.
„Navrhujeme nové plácky s lavičkami pro posezení – například u zastávky Břevnovský klášter nebo Drinopol. Před základní školou Marjánka by zase mělo vzniknout nové hřiště. Chodci se mohou těšit na novou dlažbu z tradičních pražských kostek nebo na opravu místních schodišť. Právě ty totiž spoluvytvářejí neopakovatelnou atmosféru,“ uvedl Ondřej Boháč, pověřený řízením IPR Praha. „Zlepšení podmínek pro chodce však nepovede k žádnému razantnímu snížení počtu parkovacích míst, ubyde jich zhruba sedm,“ dodal.
Podoba tramvajových smyček Pod Královkou a Dlabačov a přilehlého území bude řešena samostatnou studií, IPR doporučuje vypsat architektonickou soutěž.
„Jsem ráda, že se do podoby rekonstrukce mohla zapojit široká veřejnost i provozovatelé obchodů a místní živnostníci. Projekt by měl zlepšit i podmínky pro zásobování,“ doplnila Kolínská. Již v únoru by město mělo vybrat generálního projektanta, samotná rekonstrukce by pak měla začít v roce 2018.