dnes
Sobota - oblacno
3°C
zítra
Neděle - prehanky-snih
3°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
2°C
Bazén, pánská paruka, kalhotky, kachna. Při odvozu zapomínají zákazníci v autech i kuriozity
Jeden ze zákazníků nechal v autě dozlatova upečenou kachnu. Foto: Makovec / Wikimedia Commons

Bazén, pánská paruka, kalhotky, kachna. Při odvozu zapomínají zákazníci v autech i kuriozity

Jedna pánská bota velikosti 43, dětský nafukovací bazén nebo krajkové dámské kalhotky. Řidiči alternativní taxislužby Uber objevili jen za uplynulých šest měsíců ve vozidlech celkem přes 500 zapomenutých, leckdy i velmi vzácných věcí. Mezi těmi, které se podařilo vrátit původnímu majiteli, byla i aktovka plná luxusních hodinek, bujná pánská paruka i upečená kachna.

Ztráty a nálezy přitom významně ovlivňuje i sezona – před Vánoci tak oddělení péče o zákazníky řešilo i navrácení domácího cukroví nebo několika adventních věnců – letním nálezům naopak dominují  předměty  související s cestováním včetně pasů, dalekohledu nebo plavek.  

Zdaleka nejčastěji končí v uberovských ztrátách a nálezech mobilní telefony. Zejména pro populární smartphony s nakousnutým jablkem ve znaku je riziková páteční a sobotní noc. Na dalších místech pomyslného žebříčku ztracených a následně navrácených věcí se umístily peněženky, osobní doklady a klíče, včetně přístupových čipových karet do různých institucí a firem. Skladba ztracených věcí během roku ale přímo souvisí i s ročním obdobím.

V chladných měsících se totiž nejčastěji ve vozech partnerských řidičů objeví zapomenuté čepice, šály, šatky nebo rukavice. V létě roste počet zapomenutých slunečních brýlí a deštníků. Některé nálezy jsou pak sice méně obvyklé, ale o to kurióznější

„Naše oddělení péče o zákazníky řešilo například i nález pravé pánské boty velikosti 43, krajkových dámských kalhotek, podprsenky, bujné paruky, taláru, kuchyňského vybavení, psacích potřeb nebo plyšových hraček,“ uvedla Barbora Polachová, tisková mluvčí společnosti Uber pro Česko a Slovensko.

Návrat ztraceného „pokladu“ na jeden klik

V aplikaci Uber stačí v detailu poslední jízdy volit možnost „ztratil jsem věc.“ Přes oddělení péče o zákazníky pak cestující dostane informaci nejen o jejím případném nálezu, ale automaticky dojde i k přepojení s konkrétním partnerským řidičem. V případě, že se k nalezené věci nikdo nehlásí, je uschována po dobu maximálně jednoho roku v centrále společnosti Uber v Praze.


Další články
Nahoru