Autobusy páteřní linky se už nebudou zdržovat v kolonách, nově mají na Modřanské vyhrazený pruh
25. října 2020 12:46
Jedná se o další zlepšení podmínek pro autobusy v této oblasti po úpravách nájezdové rampy z Modřanské na Barrandovský most v září letošního roku. Díky novému buspruhu dlouhému zhruba 700 metrů ušetří cestující v autobusové lince 190 v případě kolon až 10 minut.
„Čtyřpruhových silnic, kde by se dal bez většího vlivu na ostatní účastníky silničního provozu vyhradit jeden pruh pro autobusy, už v Praze mnoho nemáme. Díky komplexní změně řešení Modřanské ulici se nám podařilo nejen zrychlit autobusy od Modřan až o 10 minut, ale vytvořili jsme také bezpečnější prostor pro cyklisty, a to bez zásadnějšího dopadu na ty, kteří jedou autem,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Nové preferenční opatření sestává ze dvou úseků buspruhů s délkami 460 a 250 metrů. Buspruh začíná za křižovatkou s Pikovickou ulicí a je přerušen v oblasti křižovatky s ulicemi V Hodkovičkách a V Náklích, aby nebyla dotčena kapacita určená světelnou signalizací, a končí odbočením do Pikovické ulice před Branickým mostem.
„Toto opatření bylo opakovaně projekčně prověřováno na základě poznatků z provozu i stížností cestujících již v minulosti, poprvé před více než deseti lety, a několikrát již bylo uplatněno jako přechodné opatření při dopravních omezeních v oblasti. Nyní představujeme trvalou podobu v rámci poslední letošní části komplexních změn dopravního režimu v této ulici,“ doplňuje specialista organizace Ropid na preferenci Tomáš Prousek.
Řešeným úsekem Modřanské ulice od jihu projíždějí autobusové linky 190 (od ulice Čs. exilu), 106 a 121 (od ulice V Hodkovičkách), celkem se ve špičkové hodině jedná o 25 spojů. Zpoždění jsou obvyklá v ranní špičce, ale objevují se i odpoledne, nejčastěji v pátek. Díky novému buspruhu lze očekávat zrychlení autobusů v případě kolon zhruba o 5 minut, v případě linky 190 až o 10 minut.
Pro řešený úsek Modřanské je nejbližším a tradičním kapacitním hrdlem křižovatka s Údolní ulicí. Intenzity provozu na Modřanské bývají ovlivněny i posledních 10 let stále se zhoršující průjezdností Strakonické ulice, které se někteří řidiči snaží vyhnout po pravém břehu přes Modřany.
Přínosy nových buspruhů očekávané v běžném provozu budou v příštích letech ještě častější a výraznější při chystaných omezeních provozu během připravované rekonstrukce Barrandovského mostu.