dnes
Čtvrtek - zatazeno
22°C
zítra
Pátek - polojasno
23°C
pozítří
Sobota - bourky
23°C
Auta přes Vltavu po mostě mezi Zlíchovem a Podolím? Praha 4 je proti, Praha 5 a hlavní město to nevylučují
Vítězný návrh budoucí podoby Dvoreckého mostu. Vizualizace: Tubes a Atelier 6

Auta přes Vltavu po mostě mezi Zlíchovem a Podolím? Praha 4 je proti, Praha 5 a hlavní město to nevylučují

Bývalé vedení Prahy krátce před koncem svého mandátu vybralo na začátku října vítěze architektonické soutěže na nový most přes Vltavu, který má v budoucnu propojit Podolí a Smíchov. Ve čtvrtek pražští zastupitelé schválili záměr na realizaci zakázky ve výši 110 milionů korun bez DPH, která bude spočívat v projektové a inženýrské činnosti, dopracování studie stavby i zhotovení dokumentace pro vydání územního rozhodnutí. Kdy se začne se samotnou stavbou, zatím není rozhodnuto. 

Dvorecký most bude určen jen pro MHD, chodce, cyklisty a vozy integrovaného záchranného systému. Znamená to, že debaty o tom, za by v oblasti mohla jezdit jednou i osobní auta, jsou passé? Zdá se, že ne. Zatímco Praha 4 je zásadně proti tomu, pátá městská část rozprostírající se na druhém břehu Vltavy tuto možnost nevylučuje.

Levý břeh Vltavy v oblasti Prahy 5 se v budoucnu zásadně promění. Na velké ploše mezi smíchovským nádražím a jižním výstupem ze stanice metra Anděl vyroste do pár let nová čtvrť. Ta sebou přinese i velkou dopravní zátěž. „Je nasnadě, že zde přibude spousta aut, ale žádné nové kapacitní komunikace v projektu nevidím. Ve stávajícím půdorysu dojde k dalšímu zhoustnutí provozu na Městském okruhu, který je už nyní ve špičkách tak přeplněn auty, že musí být regulován vjezd do tunelů. To zhoršuje plynulost dopravy i dost daleko, například na Strakonické či na Jižní spojce,“ postěžoval si starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti) v nedávném rozhovoru pro Pražský patriot.

Jednou z možností, jak oblasti s novou výstavbou na Smíchově pomoci, by mohlo být dostat auta přes Vltavu po novém mostě, čímž by se ulevilo Městskému okruhu i Barrandovskému mostu.

„Třeba by to navíc pomohlo řešit celopražský problém s dopravou. Proto bych tuto variantu nevylučoval, moc jiných možností, jak oblasti s plánovanou zástavbou ulevit, není. Vše je však na zvážení všech aspektů a je dobře, že se dělají dopravní modely, které ukážou, jako by byly dopady takového kroku. Určitě by se v modelech mělo pokračovat, aby v budoucnu mohlo dojít k serióznímu rozhodnutí,“ pokračoval Mazur.

„Muselo by se samozřejmě jednat s Prahou 4. Ale někdy to je prostě tak, že se připustí jistá negativa, protože to zároveň jinde znamená větší pozitivum,“ dodal.

Čtvrtá městská část je dlouhodobě proti tomu, aby v oblasti Podolí jezdila po mostě přes Vltavu auta. „Individuální automobilová doprava na mostě by znamenala pro Prahu 4 nadměrné zatížení, protože řidiči by ho využívali jako zkratku mezi Městským okruhem a magistrálou, aby se tak vyhnuli přetíženému Barrandovskému mostu na Jižní spojce,“ uvedl mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas, který zároveň připomněl, že stále platí usnesení zastupitelstva „čtyřky" z února 2013, že Praha 4 „zásadně nesouhlasí s provozem automobilové dopravy na plánovaném mostě spojujícím Prahu 5 v oblasti Smíchova a Prahu 4 v oblasti Podolí“.

Toto usnesení před téměř šesti lety podpořilo 38 z 39 hlasujících členů zastupitelstva. „Praha 4 trvá na jediném mostu v oblasti Podolí, který bude určen pro MHD, chodce a cyklisty a složky Integrovaného záchranného systému,“ dodal Bigas.

Jenže podle aktuálního návrhu Metropolitního plánu jsou v oblasti navrženy mosty dva. Vedle Dvoreckého, který má vést přes Vltavu v oblastech tramvajové zastávky Lihovar na levém a Žlutých lázní na pravém břehu, také most o pár desítek metrů jižněji, tedy zhruba v oblastech jižního vyústění Zlíchovského tunelu na levém a Jeremenkovy ulice na pravém břehu.

A tento druhý most má být určen pro automobilovou dopravu. „Musíme postupovat, jak je to v plánu. A v něm jsou dva mosty. Jeden pro automobily, druhý pro MHD,“ sdělil serveru Pražský patriot náměstek primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Definitivní verze Metropolitního plánu však bude schválena až za pár let, závěrečné schvalování se očekává na konci roku 2021. Nový plán musí podle stavebního zákona začít platit nejpozději od 1. ledna 2023. Zda v něm tento most pro auta zůstane, jisté není. Realizaci je určitě blíž Dvorecký most. 


Zastávka Brumlovka je dočasně přemístěna

20. srpna 2019 ve 13:08

Z důvodu opravy zastávky je od pondělí 19. srpna do odvolání – přibližně 1 měsíc k dočasnému přemístění zastávky Brumlovka pro linky číslo 118, 124, 170, 905, 910, 956 a BB1.

Linka 108 do dalších školek a škol v Praze 6

19. srpna 2019 v 07:53

Od 1. září dojde ke změně trasy autobusové linky 108 a zlepší se tak dopravní obslužnost Bubenče. Cíl linky zůstane stejný – Sídliště na Dědině, ale v úseku mezi zastávkami Zelená a Sibiřské náměstí pojede jinou trasou, kde lépe obslouží školy a školky na území šesté městské části...

V Praze 6 začne podzimní úklid již v srpnu

18. srpna 2019 v 07:48

Technická správa komunikací bude v Praze 6 provádět od 26. srpna do 25. října komplexní úklid vozovek, vždy od 8 do 15 hodin.

Uzavírky na Petrohradské ulici

14. srpna 2019 ve 20:37

V rámci pokračující obnovy vodovodních řadů bude od 15. do 25. srpna zavedeno dopravní opatření na Petrohradské ulici.

Omezení dopravy v souvislosti s koncertem skupiny Metallica na Letišti Letňany

14. srpna 2019 v 07:37

V neděli 18. srpna se na Letišti Letňany koná koncert americké hudební skupiny Metallica. Vzhledem k velkému počtu očekávaných návštěvníků budou v okolí letiště platit dopravní opatření. 

Další články
Nahoru