Areál kolečkových sportů se dvěma drahami plánuje Praha 6 vybudovat na Ladronce
9. července 2024 07:10
Největší rozvoj zažil areál na Ladronce v letech 2000 až 2006, kdy došlo k rekultivaci parku, výstavbě bruslařské dráhy a rekonstrukci usedlosti. To se projevilo v jeho návštěvnosti, která se násobně zvýšila. Pro tisíce návštěvníků však chybělo dostatečné zázemí. Davy lidí také vadily místním obyvatelům. Proto v roce 2016 Praha 6 rozhodla spolupracovat na dalším rozvoji se spolky z této lokality.
„Zřídila pracovní skupinu, v níž mají zastoupení nejen lidé z radnice, ale i zástupci obyvatel. Z jednání skupiny a z participace s místními občany vznikl dokument Plán pro Ladronku, schválený v roce 2018 radou i zastupitelstvem. Plán obsahuje sedmnáct bodů, jak by se měl areál v následujících letech rozvíjet, a městská část podle něj postupuje,“ sdělil Jiří Lála (ODS), pověřenec pro významné investice městské části, mezi něž rozvoj Ladronky patří.
Areál kolečkových sportů
Sportovci na Ladronce se v budoucnu dočkají Areálu kolečkových sportů. Z plánovaných opatření a vylepšení je jeho příprava nejdále, je hotový projekt a městská část žádá o stavební povolení.
Tento areál by se měl nacházet v blízkosti prodejny Kauflandu, kde je nyní malý okruh pro kolečkové brusle. Areál nabídne dva nové okruhy – dvou- a čtyřsetmetrový, oba mají parametry závodních drah.
První bude mít povrch z jemnozrnného asfaltu s vrstvou pružného akrylátu, druhý zase obohatí pravá zatáčka, povrch bude tvořit hladký asfalt. Dráhy budou sloužit nejen profesionálním sportovcům. Odstěhováním části bruslařů do areálu by se mohly uvolnit dráhy ve zbytku parku, a tím se zvýšit jejich bezpečnost.
Sportovci zde budou mít k dispozici parkoviště. Součástí areálu kolečkových sportů bude i budova, která nabídne zázemí jak pro správce, kterému nabídne potřebné prostory, tak pro návštěvníky.Ti zde najdou společnou šatnu s uzamykatelnými skříňkami, toalety, které budou přístupné i přímo z venkovního prostoru. Vznikne tady i občerstvení s venkovním a částečně zastřešeným posezením, které může fungovat nezávisle na provozu objektu. Budovu bude lemovat takzvaná promenáda.
Architekti počítají také se zelenou střechou, retenční nádrží na vodu a tím, že ke stávající zeleni přibude další. Zvažuje se, že dráha bude připravena na chlazení tak, aby v zimě mohla fungovat jako bruslařská.
Plán pro Ladronku také počítá s variantou, že by se dráhy ve východní části mohly rozšířit až na pět a půl metru. Zde je ale třeba brát ohled i na chodce, pro něž jsou určené mlatové cesty, a na jejich oddělení.