dnes
Neděle - polojasno
3°C
zítra
Pondělí - skorojasno
1°C
pozítří
Úterý - polojasno
0°C
Ano a ČSSD vs. Trojkoalice: Vedení Prahy se opět neshodlo na Městském okruhu
Součástí Městské okruhu je tunelový komplex Blanka. Foto: archiv

Ano a ČSSD vs. Trojkoalice: Vedení Prahy se opět neshodlo na Městském okruhu

Pražská koalice na včerejším jednání opět nedospěla k dohodě ohledně dalšího postupu v dostavbě Městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou. Novinářům to po jednání řekli zástupci stran. Trojkoalice požaduje vypracování alternativní varianty k variantě okruhu, kterou prosazuje ANO a ČSSD. Další jednání je naplánováno na čtvrtek.

„Požádali jsme, aby se koalice shodla na tom, že je potřeba vytvořit studii proveditelnosti takzvané varianty duál, která bude podle našeho názoru finančně méně náročná, hotová rychleji a v souladu se zákonem," uvedl předseda magistrátního dopravního výboru Matěj Stropnický (Zelení/Trojkoalice), který se jednání účastnil.

Doplnil, že městský Institut plánování rozvoje je schopný studii vypracovat do devíti měsíců. O tom, jestli k tomu skutečně dojde, bude koalice dále jednat ve čtvrtek.

Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) k jednání uvedl, že bylo zaměřeno zejména na podobu programu zastupitelstva, které se sejde 15. června jako poslední před prázdninovou pauzou.

„Bavili jsme se o bodech, které jsou důležité a které je potřeba schválit," uvedl s tím, že kvůli těmto otázkám, zahrnujícím například rozdělení přebytků městského rozpočtu, zasedne rada města mimořádně ve čtvrtek před dalším koaličním jednáním, na kterém se má řešit i otázka okruhu.

Okruh se pravděpodobně objeví i na programu zastupitelstva, ale zatím pouze formou informativního tisku. Na minulých jednáních zastupitelé okruh na program neodhlasovali.

Magistrát už zadal změnu územního plánu, která počítá s dražší podpovrchovou variantou výstavby vnitřního okruhu, a Odbor strategických investic (OSI) podepsal smlouvu s administrátory soutěží, v nichž bude město hledat projektanty. Definitivní výběr však koncem května zkomplikoval požadavek Trojkoalice na vypracování alternativního návrhu.

S takzvanou variantou duál, kterou Trojkoalice prosazuje, v minulosti přišel městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Namísto vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách.

Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.

Městský, nebo vnitřní okruh staví hlavní město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech minulého století, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.


Další články
Nahoru