dnes
Pondělí - jasno
29°C
zítra
Úterý - jasno
30°C
pozítří
Středa - skorojasno
30°C
Analýza úseku metra z Letňan do Čakovic: Délka 3,5 kilometru, tři stanice a náklady 16 miliard korun
Letňany jsou konečnou stanicí linky C pražského metra. V budoucnu by to nemuselo platit. Foto: archiv

Analýza úseku metra z Letňan do Čakovic: Délka 3,5 kilometru, tři stanice a náklady 16 miliard korun

Stavba zvažovaného nového úseku metra C z Letňan do Čakovic by trvala 12 let a stála by 16 miliard korun. Trasa metra by se prodloužila o 3,5 kilometru, vznikly by na ní tři další stanice. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro pražský dopravní podnik (DPP) a magistrát. Praha naposledy zprovoznila před asi třemi lety úsek trasy A z Dejvic do Motola.

Vytvoření analýzy zadal DPP v loňském roce. „Není to snaha oslabit význam stavby trasy D, ta je prioritní, ale zahájit projektovou přípravu. Pro rozvoj Letňan a Čakovic je to důležité řešení, které odlehčí dopravě," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

První na trase by byla hloubená stanice Sídliště Letňany vybudovaná podél Tupolevovy ulice, a to v hloubce 11,4 metru. Využívat by ji mohli místní obyvatelé i zákazníci a zaměstnanci nedalekého obchodního centra. Rovněž hloubená by byla stanice Nové Letňany u ulice Veselská, kde by byla 19 metrů pod povrchem. Obsloužila by oblast severní části sídliště. Konečná v Čakovicích by byla jako jediná ražená a v hloubce 28,6 metru.

Metro by do Čakovic podle materiálu sice dojelo zhruba stejně rychle jako vlak, jemuž to trvá 22 minut, ale mělo by výrazně kratší intervaly než železnice.

Analýza zahrnuje celkem pět možných variant vedení trasy, z nichž je v dokumentu preferována tato. Tři varianty počítají se třemi stanicemi, zbylé dvě pak pouze se dvěma. Nejdelší z nich má mít trasou dlouhou 4,18 kilometru a nejkratší by měřila 2,74 kilometru.

Na trase metra C se z Ládví do Letňan jezdí od 8. května 2008. U stanice je autobusový terminál, avšak v minulosti byla zastávka často kritizována, neboť stojí mimo zástavbu. Do stanice proto nezajížděly všechny soupravy, ale pouze každá druhá. Loni vedení města rozhodlo, že v ranní špičce tam pojede každá. U metra je rovněž autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R.

Samotná linka C měří 22,425 kilometru a je na ní 20 stanic. Dojet z Letňan na Háje trvá 36 minut. Úsek mezi stanicemi Florenc a Kačerov je nejstarší součástí pražského metra a do provozu byl uveden 9. května 1974.


Vstup do stanice metra Českomoravská blokuje porucha eskalátoru

Včera ve 21:44

Kvůli poruše eskalátoru je od nedělního rána uzavřený vstup do stanice metra Českomoravská. Výstup ze stanice je bez omezení, vlaky ve stanici zastavují.

Úplná uzavírka Voznické ulice

20. července 2018 v 10:34

Od středy 25. července od 7 do 16 hodin dojde z důvodu demontáže stavebního jeřábu k úplné uzavírce pozemní komunikace Voznická, parc.č. 2423/51 v k.ú. Hostivař, Praha 10.

Rekonstrukce Zhořelecké ulice v úseku Cafourkova – Lodžská

19. července 2018 ve 13:37

Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s. provede v termínu od 23. července do 31. srpna první etapu rekonstrukce ulice Zhořelecká v MČ Praha 8 – Bohnice, v úseku ulic Cafourkova a Lodžská. Oprava bude rozdělena na tři části a bude probíhat po polovinách.

V úseku Průběžná – Nádraží Hostivař nepojedou tramvaje

18. července 2018 ve 13:58

V sobotu 28. července bude od 7:30 do 17:30 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Průběžná – Nádraží Hostivař.

Přerušení provozu tramvají: Strossmayerovo náměstí – Hradčanská

17. července 2018 v 08:17

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v pátek 20. července od 0.35 hodin do 4.45 hodin k přerušení provozu tramvají v úseku Strossmayerovo náměstí – Hradčanská.

Změny tras autobusových linek 165, 197 a 203

16. července 2018 v 07:25

Od dnešního dne dojde z důvodu opravy obratiště Háje a přilehlých autobusových zastávek k dopravním opatřením na následujících linkách PID.

Další články
Nahoru