dnes
Pondělí - jasno
15°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
12°C
pozítří
Středa - prehanky-dest
14°C
Analýza: Investujte do okruhu, radí Praze odborníci
Tunelovým komplexem Blanka, který je součástí Městského okruhu,nmohou řidiči jezdit od druhé poloviny roku 2015. Foto: archiv

Analýza: Investujte do okruhu, radí Praze odborníci

Pro více než 90 % odborné veřejnosti je prioritou Pražský okruh, naopak stavba nového sídla pražského magistrátu skončila na posledním místě. Dokončení vnitřního Městského okruhu, vybudování přímého spojení z centra města na Letiště Václava Havla nebo naplnění strategie „Smart city“ patří mezi klíčové investiční záměry, do nichž by Praha měla investovat. Naopak akvizice Nemocnice Na Bulovce, výstavba dalších pavilonů v ZOO Praha či nové budovy magistrátu zůstávají na opačném konci.

Analýza „Praha 2030 – Investiční záměry“

Společnost Deloitte vybrala 25 nejčastěji zmiňovaných záměrů a zanalyzovala, do jaké míry jsou v souladu se Strategickým plánem, který hlavní město Praha schválilo na konci roku 2016. Cílem bylo zjistit, jak jsou tyto záměry ve shodě s vizí hlavního města, a jak přispívají k jejímu naplňování. Hlavní ambicí analýzy „Praha 2030 – Investiční záměry“ je pokračovat v diskuzi na téma rozvoje hlavního města. Spolu s analýzou 25 investičních záměrů společnost Deloitte provedla v lednu 2017 i dotazníkové šetření mezi odbornou veřejností. Ankety se zúčastnilo 823 respondentů.

Vyplývá to ze zjištění společnosti Deloitte, která analyzovala 25 investičních záměrů, jež média nejčastěji zmiňují. A řešila, do jaké míry jsou ve shodě se Strategickým plánem hl. m. Prahy. Zkoumání doplnila také anketou mezi více než 800 odborníky.

 „Zanalyzovali jsme 25 investičních záměrů, o jejichž realizaci hlavní město Praha do roku 2030 uvažuje, a porovnávali jsme, jaké projekty jsou podle tohoto plánu potřebné více, a které by naopak prioritou být neměly,“ vysvětluje Miroslav Linhart, ředitel oddělení nemovitostí společnosti Deloitte.
„Analýzu jsme doplnili o anketu mezi odbornou veřejností, u níž nás překvapil počet účastníků. Ankety se zúčastnil více než čtyřnásobek běžného počtu účastníků. Z toho vyplývá, že dění v Praze a její budoucnost vzbuzuje opravdu velký zájem,”dodává.

Klíčový je Městský okruh a přímé spojení na letiště

Z výsledků analýzy společnosti Deloitte i odborné ankety vyplynula důležitost investic do dopravní infrastruktury. Z pohledu dalšího rozvoje Prahy a naplnění Strategického plánu, který byl schválen na konci roku 2016, jde bezesporu o klíčové projekty. Kromě dokončení vnitřního Městského okruhu patří mezi priority vybudování přímého spojení z centra na Letiště Václava Havla.

„Doprava ovlivňuje kvalitu života ve městě asi nejvýrazněji. Zároveň má Praha v této oblasti objektivně zásadní dluh a společně s růstem počtu obyvatel a ekonomické síly města bude doprava Achillovou patou dalšího rozvoje Prahy,“ objasňuje Michal Melč, senior manažer v oddělení nemovitostí v Deloitte.

Mezi zásadní investiční záměry patří podle společnosti Deloitte i projekt „Smart city“. „V názoru na tuto prioritu jsme se nejvíce rozešli s odbornou veřejností, což je způsobeno pravděpodobně nejasnou představou veřejnosti o obsahu tohoto pojmu a významu této agendy pro budoucí rozvoj a správu města,“ vysvětluje Miroslav Linhart. „Přitom jde o nezbytnou součást života v každém velkém městě. Cílem iniciativy je zefektivnit poskytování služeb a pomocí inovativních nápadů hledat další cesty, jak zkvalitnit život občanů ve městě.“

Nová budova magistrátu nepřínáší výraznou hodnotu

Z hlediska významnosti pak na konci pomyslného žebříčku skončila výstavba nové budovy Magistrátu hlavního města Prahy. „Nová budova nepřináší s ohledem na budoucnost samosprávy, v kontextu s digitalizací služeb a agendou Smart city, výraznou hodnotu. Z pohledu některých priorit může mít současná budova a lokalita dokonce větší přínos a význam. Město krátkých vzdáleností, soudržné město, komunitní život, ale také živé město – to vše současné rozmístění budov splňuje,“ říká Michal Melč. Právě tento projekt v hodnocení odborné veřejnosti skončil na posledním místě.
Dalšími dvěma investičními záměry s nejnižším hodnocením jsou výstavba nových pavilónů v ZOO Praha a akvizice Nemocnice Na Bulovce. „ZOO Praha a její rozvoj je z hlediska strategických priorit hlavního města Prahy do roku 2030 hodnocena jako nevýznamná investice. Nemocnice Na Bulovce v současné době nevyžaduje faktickou akvizici. Jedná se pouze o politické rozhodnutí, které by nemělo mít na fungování zařízení ani na život obyvatel zásadní vliv,“ dodává Miroslav Linhart.


Bubenečský tunel bude ze soboty na neděli zcela uzavřen

Dnes v 11:19

Od soboty 27. října od 23 hodin do neděle 28. října do 5 hodin bude uzavřen Bubenečský tunel. Objížďka je vedena po trase: Milady Horákové, Veletržní, Dukelských hrdinů, U Výstaviště, Partyzánská, Trojský most

Roztyly C: Omezení přístupu imobilních osob ve stanici metra

Včera v 09:27

Z důvodu provádění zátěžové zkoušky osobního výtahu mezi nástupištěm a vestibulem stanice dojde ve čtvrtek 25. října od 10 do 12 hodin k dočasnému omezení přístupu imobilních osob ve stanici metra Roztyly na trase C.

Dopravní omezení v Podbabské a Papírenské v Praze 6

17. října 2018 ve 14:01

Z důvodu budování hradidlové komory u břehu Vltavy, která do budoucna zabrání zaplavování nejníže položené části komunikace pod mostem, probíhají v úseku stavební práce. Jsou zde umístěny dočasné semafory, které řídí dopravu. 

Čtyři noci bude uzavřen Letenský tunel

15. října 2018 ve 22:39

Z důvodu údržby a mytí tunelu bude uzavřen Letenský tunel od 17. října do 21. října vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin.

Nepojedou tramvaje křižovatkou Lazarská a Spálená

14. října 2018 v 07:41

Z důvodu opravy tramvajové trati na křižovatce ulic Lazarská a Spálená dochází od čtvrtka 18. října od 4:30 hodin do pondělí 29. října do 4:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Lazarská–Jindřišská.

Do srpna bude uzavřen vstup do metra z Karlova náměstí

9. října 2018 v 11:30

Ode dneška je kvůli výměně eskalátorů a dalším opravám uzavřen vstup do metra z Karlova náměstí. Cestující musí pro vstup i výstup do a ze stanice používat vestibul z Palackého náměstí.

Další články
Nahoru