dnes
Neděle - jasno
0°C
zítra
Pondělí - jasno
0°C
pozítří
Úterý - jasno
1°C
Aby na trase D mohlo jezdit metro bez strojvůdců, musí se změnit zákon
Jedna z původních variant metra bez strojvedoucího. Vizualizace: Metroprojekt

Aby na trase D mohlo jezdit metro bez strojvůdců, musí se změnit zákon

Na chystané lince pražského metra D možná budou moci jezdit vlaky bez strojvůdců. Poslanec ČSSD a náměstek primátorky Petr Dolínek nyní předložil drážní novelu, která by automatický provoz podzemní dráhy umožnila. Podle nyní platného zákona musí dopravce zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku.

„Novela je připravena z toho důvodu, že se očekává, že metro bez strojvedoucího by mělo jezdit na trase D," řekl ČTK Dolínek. Praha podle něho potřebuje mít zákonnou jistotu, že bude moci vypsat výběrové řízení na vlaky metra, bezpečnostní systém a dispečink pro automatický provoz na této lince. „Je klíčové vědět, zda to bude moci být touto formou, nebo ne," dodal.

Automatizovaný provoz speciální dráhy, tedy metra, si sice podle důvodové zprávy vyžádá vyšší prvotní investici, výrazně nižší by ale byly provozní náklady. Vyšší by byl podle zdůvodnění provozní standard dráhy.

„Minimalizací chyb při obsluze, způsobených v provozu lidským činitelem, nebo potlačením vlivů nekázně cestující veřejnosti (vstupy na trať) se výrazněji sníží počet mimořádných událostí, způsobujících pozdržení provozu nebo jeho výraznější přerušení," stojí v důvodové zprávě.

Předlohu, která je podle Dolínka předběžně projednaná s ministerstvem dopravy, nejprve posoudí vláda. Rozhodnou o ní zákonodárci.

Linka D má vést v počáteční fázi z Pankráce do Písnice, letos by měl začít geologický průzkum pro první úsek. Trasa do budoucna spojí centrum s jižní částí města. V další fázi se předpokládá stavba zbylých dvou stanic na Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Celkem má stavba podzemní dráhy z Písnice až na náměstí Míru vyjít podle odhadů na 50 miliard korun.


Uzavření Bubenečského tunelu od soboty do neděle

18. ledna 2019 v 07:15

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude probíhat úplné noční uzavření Bubenečského tunelu od soboty 19. ledna od 23 hodin do neděle 20. ledna do 5 hodin.

I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského: Přerušení provozu tramvají

14. ledna 2019 v 18:26

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v pátek 18. ledna od 0.40 hodin do 4.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov.

Radošovická – Nádraží Hostivař: Zítra nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:52

V neděli 13. ledna bude od 10 do 16:30 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Radošovická – Nádraží Hostivař.

Průběžná – Nádraží Hostivař: Zítra ráno nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:48

V neděli 13. ledna bude od 7:30 do 10 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Průběžná – Nádraží Hostivař.

Víkendové přerušení provozu tramvají: Čechovo náměstí v Moskevské ulici

10. ledna 2019 ve 12:25

Z důvodu údržby tramvajové trati dojde od soboty 12. ledna od 7 hodin do neděle 13. ledna do 16:20 hodin k dočasnému přerušení provozu v zastávce Čechovo náměstí v Moskevské ulici – pro směr Koh-i-noor, respektive Bohemians.

Další články
Nahoru