dnes
Pátek - jasno
21°C
zítra
Sobota - jasno
21°C
pozítří
Neděle - jasno
19°C
Aby na trase D mohlo jezdit metro bez strojvůdců, musí se změnit zákon
Jedna z původních variant metra bez strojvedoucího. Vizualizace: Metroprojekt

Aby na trase D mohlo jezdit metro bez strojvůdců, musí se změnit zákon

Na chystané lince pražského metra D možná budou moci jezdit vlaky bez strojvůdců. Poslanec ČSSD a náměstek primátorky Petr Dolínek nyní předložil drážní novelu, která by automatický provoz podzemní dráhy umožnila. Podle nyní platného zákona musí dopravce zajistit, aby drážní vozidla řídily osoby, které mají platný průkaz způsobilosti. Návrh by pro metro s automatickým provozem stanovil výjimku.

„Novela je připravena z toho důvodu, že se očekává, že metro bez strojvedoucího by mělo jezdit na trase D," řekl ČTK Dolínek. Praha podle něho potřebuje mít zákonnou jistotu, že bude moci vypsat výběrové řízení na vlaky metra, bezpečnostní systém a dispečink pro automatický provoz na této lince. „Je klíčové vědět, zda to bude moci být touto formou, nebo ne," dodal.

Automatizovaný provoz speciální dráhy, tedy metra, si sice podle důvodové zprávy vyžádá vyšší prvotní investici, výrazně nižší by ale byly provozní náklady. Vyšší by byl podle zdůvodnění provozní standard dráhy.

„Minimalizací chyb při obsluze, způsobených v provozu lidským činitelem, nebo potlačením vlivů nekázně cestující veřejnosti (vstupy na trať) se výrazněji sníží počet mimořádných událostí, způsobujících pozdržení provozu nebo jeho výraznější přerušení," stojí v důvodové zprávě.

Předlohu, která je podle Dolínka předběžně projednaná s ministerstvem dopravy, nejprve posoudí vláda. Rozhodnou o ní zákonodárci.

Linka D má vést v počáteční fázi z Pankráce do Písnice, letos by měl začít geologický průzkum pro první úsek. Trasa do budoucna spojí centrum s jižní částí města. V další fázi se předpokládá stavba zbylých dvou stanic na Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Celkem má stavba podzemní dráhy z Písnice až na náměstí Míru vyjít podle odhadů na 50 miliard korun.


Omezení dopravy na nábřeží Kpt. Jaroše – Dukelských hrdinů

Dnes v 07:10

Od 19. do 30. dubna budou v souvislosti s výměnou kolejových oblouků tramvajové trati na křižovatce nábřeží Kapitána Jaroše a ulice Dukelských hrdinů zavedena následující dopravní opatření.

Zavedení zón placeného stání, výstavba garážového stání. Praha 13 zve na veřejné projednání

17. dubna 2019 v 09:28

Veřejné projednání se koná ve středu 24. dubna od 17 hodin v obřadní síni radnice na Slunečním náměstí.

Dlouhá a okolní ulice budou v pátek a v sobotu v noci uzavřeny

10. dubna 2019 v 09:41

Pro vjezd nerezidentů, vozů TAXI služeb a dalších smluvních přepravců budou mezi 22:00 a 3:00 hodinou uzavřeny ulice Dlouhá (od křižovatky s ul. Dušní po křižovatku s ul. Hradební), V Kolkovně, Rámová, Rybná, Masná, Kozí (od křižovatky s ul. Haštalskou po křižovatku s ul. Dlouhá). V Dušní ulici...

V úseku Vítězné náměstí – Divoká Šárka nepojedou tramvaje

10. dubna 2019 v 09:06

V sobotu 27. dubna od 8:30 do 17 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají mezi Vítězným náměstím a Divokou Šárkou.

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude tunel Mrázovka uzavřen

8. dubna 2019 v 18:05

Od 13. dubna do 17. dubna vždy v noci od 23 do 5 hodin bude uzavřena západní tunelová trouba (směr Zlíchov) a druhá trouba bude jednosměrná s původním směrem provozu

Další články
Nahoru