A přece se tančí. Praha spouští kampaně na přilákání turistů
31. května 2024 08:53
PCT spouští letní kampaně na podporu cestovního ruchu v metropoli. Kampaně V Praze jako doma a Prague 2024 mají cíl oslovit kulturně orientované klienty a zároveň zvyšovat průměrnou útratu.
Letošní kampaňový spot je věnován novému olympijskému sportu break dance, který bude mít v Paříži svoji premiéru. Hlavní tváří kampaně je talentovaný tanečník Kristian Mensa.
Na spot se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/@praguecitytourism233
„Všechny marketingové kampaně město financuje z vybraného poplatku z pobytu, takže prezentaci Prahy zaplatí sami turisté. I nadále chceme budovat dobrý vztah s ostatními regiony, k tomu nám pomáhá kampaň V Praze jako doma. Díky ní jsme v loňském roce přivítali 1,5 milionu domácích cestovatelů a děláme všechno proto, aby počet českých návštěvníků znovu narostl,” řekl o kampani náměstek primátora Prahy Jiří Pospíšil (TOP 09).
PCT bude na klientelu cílit skrze televizní reklamu, tištěnou a online inzerci a v neposlední řadě také na sociálních sítích. Městská společnost pro spolupráci tradičně oslovila významné lokální tvůrce, které zapojuje do všech svých marketingových aktivit.
„Prahu s hrdostí prezentujeme prostřednictvím pražských umělců. Tváří letošní kampaně je talentovaný tanečník break dance Kristián Mensa, který svou choreografií složil poctu break dance jako novému olympijskému sportu,” řekla místopředsedkyně představenstva PCT Jana Adamcová.
Režie spotu se letos ujal Luboš Rezler, za hudbou pak stojí Michal Pelant a Charlie One. „Je pro nás stěžejní, abychom Prahu prezentovali jako prémiovou, avšak bohémskou metropoli a byla zajímavá jak pro domácí, tak zahraniční klientelu,” sdělil předseda představenstva PCT František Cipro.
Kromě výše zmíněných dvou kampaní i letos pokračuje celoroční kampaň Enjoy Respect Prague, která edukuje a informuje turisty o správném chování v metropoli. Jedná se o venkovní kampaň, zejména velkoformátové plochy, s vlastním informačním webem, na němž se cestovatelé dočtou například o výhodách využívání udržitelných forem dopravy, podpoře lokální ekonomiky nebo o dodržování nočního klidu.PCT vykázala v loňském roce čistý zisk zhruba 28,6 milionu korun, což znamená meziroční nárůst o více než 23,6 milionu korun. Desítky milionů korun firma odvedla hlavnímu městu na pachtovném či z výnosů.
Památky, které PCT spravuje, navštívilo loni 1,8 milionu turistů, což je o čtvrtinu víc než předloni. PCT vznikla k 1. červenci 2018 transformací příspěvkové organizace Pražská informační služba.