dnes
Čtvrtek - skorojasno
24°C
zítra
Pátek - skorojasno
28°C
pozítří
Sobota - jasno
30°C
6 tipů, jak letos nedostat chřipku
Lifestyle / ZdravíKomerční sdělení
Rýma, kašel a chřipky trápí na podzim a v zimě řadu lidí. Ilustrační foto (3x): Bigstock

6 tipů, jak letos nedostat chřipku

Vítr se prohání za okny, minimálně zrána už musíte oblékat teplou bundu a neodcházíte z domova bez teplého šátku či rovnou šály kolem krku. Podzim už je zkrátka tady i s jeho negativy v podobě chladného sychravého počasí. Pokud jste ale během podzimu neustále nachlazení, chytnete rýmu či chřipku při každé možné příležitosti, je na čase pracovat na posilování imunity. Zvýšení odolnosti organismu se okamžitě promítne do vaší aktuální tělesné kondice.

1. Pohyb

„Pohybem ke zdraví,“ to není jenom prázdné heslo. Budete-li po celý rok pravidelně posilovat svoji tělesnou kondici, zároveň tím významně podpoříte svůj imunitní systém. Nejde přitom o vrcholové sportování, ale o to, že si vyberete druh pohybu, který vás bude bavit. Mnohdy úplně stačí nahradit neustálé ježdění dopravními prostředky pěší chůzí. Půlhodinová pěší procházka každý den vaši kondici posune o stupeň výše.

2. Otužování

Velmi efektivně svoji obranyschopnost posílíte i otužováním. Důležité je ale provádět ho postupně, v pravidelných intervalech a správným způsobem, teprve v takovém případě poskytuje kýžený efekt. Ideální je každodenní otužování, kdy pozvolna zvyšujete dávky. Pokud otužování přerušíte, musíte začít znovu, tělo si stav po skončení otužování nezapamatuje. Nemáte-li k dispozici saunu, stačí sprcha studenou vodou, která by neměla trvat déle než 2 minuty.

3. Spánek

K regeneraci organismu potřebujete spánek. Jeho nedostatek přináší celkové oslabení těla a s tím bohužel souvisí i snížená imunita. Ideální je spát 7–8 hodin v dobře větrané místnosti bez rušivých vlivů v podobě elektroniky. Podceňovat rozhodně nelze ani správný výběr matrace a lůžkovin, i ty mají na celkový komfort spánku velký vliv. 

4. Relaxace

pohyb-a-relaxace Cítit se dobře znamená mít dostatek tělesných a duševních sil, a takového stavu dosáhnete jedině tehdy, jestliže po práci zařadíte také dostatek odpočinku. Pokud se smějete, z mozku se vyplavují endorfiny čili hormony štěstí. Jestliže jste psychicky jak se říká „v pohodě“, promítne se to i do vaší tělesné schránky. Ne nadarmo se říká, že spousta nemocí má psychosomatický původ. 

5. Pestrá pravidelná strava

Zdravé stravování v pravidelných intervalech je rovněž velice důležité. Dostatek kvalitních bílkovin, vlákniny, zdravých tuků a komplexních sacharidů ve správném poměrů také znamená, že úspěšně odoláte infekcím. Nesmíte zapomínat ani na vitamíny, minerály a stopové prvky, které získáte hlavně v čerstvé zelenině a ovoci. Citrusové plody dodají dostatek vitamínu C, listová zelenina, luštěniny, nebo také ořechy pak i další vitamíny jako E a D, z minerálů pak hořčík nebo zinek. Přírodním antibiotikem je česnek.

6. Betaglukany

medicinalni-houby-posileni-imunity Když ale hovoříme o pestré stravě, její nedílnou součástí by měly být betaglukany. Jedná se o polysacharidy, které mají schopnost zvýšit obranyschopnost. Dokážou totiž působit jako antigeny, které podporují imunitní reakce. Stimulují makrofágy, tedy první linii lidského imunitního systému. Kde se s betaglukany setkáte? Jejích hojným zdrojem je oves, ječmen, nebo kvasnice, ale ne každý miluje celozrnné potraviny nebo drožďovou pomazánku či polévku. Proto mohou výrazně pomoci medicinální houby, a to hlavně hlíva ústřičná, lesklokorka lesklá nebo housenice čínská. Nejvhodnější jsou extrakty z nich, které obsahují alespoň 40 % polysacharidů – mezi nimi právě i betaglukany.


Tipy na správné třídění odpadu po letním pikniku či zahradní grilovačce

2. srpna 2020 v 07:02

Plastové obaly od olejových marinád, jednorázové kelímky, plynové kartuše nebo obaly opalovacích krémů patří k těm odpadům, které vznikají primárně během letního grilování, pikniků nebo při kempování. Pražské služby přináší sérii tipů, jak tyto odpadní komodity správně...

Charitativní závod RUN for HELP zajistil rehabilitační pobyt pro lidi po amputaci

30. července 2020 v 11:38

I letos Rehabilitační klinika Malvazinky podpořila charitativní běžecký závod pro celou rodinu příhodně pojmenovaný RUN for HELP. Akce se uskutečnila v sobotu 25. července na Letné za podpory Prahy 7 .   

Praha 11 zve na lekce jógy zdarma

23. července 2020 v 18:52

Zacvičit si jógu v areálu Chodovské tvrze mohou zájemci každou středu. Městská část Praha 11 tu společně s Domem jógy pořádá lekce jógy zdarma. Probíhají jednou týdně a na své si tu přijdou jak začátečníci, tak i pokročilí.

Thomayerova nemocnice otevřela nový provoz moderní magnetické rezonance

23. července 2020 v 18:06

Thomayerova nemocnice otevřela nový provoz magnetické rezonance MAGNETOM Altea. 

Další články
Nahoru