Dnes Úterý - zatazeno -1°C
Zítra Středa - zatazeno 0°C
Úterý 7. 12. 2021
Svátek má Ambrož, Benjamín
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Lifestyle / Zdraví

6 potravin, které nejsou vhodné pro ketodietu

Podívejte se, která jídla nejsou vhodná pro vaši ketodietu a jak je nahradit.

6-potravin-ktere-nejsou-vhodne-pro-ketodietu

Pokud přemýšlíte o ketonové dietě, jistě už víte, že byste se měli vyhnout sacharidům, které jsou hojně zastoupeny např. v klasických dezertech nebo pizze. Přestože existují i další pokrmy, kterým je lépe se vyhnout, nezoufejte. Sestavili jsme pro vás seznam jídel, kterými je snadno nahradíte a  vaši ketózu neohrozí. 

Vyměňte zelený hrášek za brokolici

Zelený hrášek je zelenina, která obsahuje vyšší množství sacharidů, a to 14 g. Proto ji doporučujeme nahradit nízkokalorickou zeleninou, jakou je brokolice nebo cuketa. Brokolice obsahuje 2,9 g čistých sacharidů a cuketa 2,6 g. Brokolice má také ve srovnání s hráškem více bílkovin a zdravých tuků.

Má antioxidační vlastnosti, napomáhá ke zdravé pokožce a očím.

Vyzkoušejte proteinové chipsy místo brambůrků

Pokud patříte k milovníkům brambůrků, nemusíte se slané svačiny vzdávat úplně. Jen je vyměňte za proteinové chipsy, které ve srovnání s brambůrky mají vysoké množství bílkovin a zároveň minimum sacharidů.

Banány jsou vysoce kalorické, maliny jsou vhodné pro keto

Banány jsou zdravá svačinka, ale jeden malý banán má více než 20 g čistých sacharidů, kdy povolený denní příjem sacharidů v 1. kroku ketodiety je 30–50 g.Proto je doporučeno při ketodietě toto ovoce vynechat. Vyměnit je můžete za bobulové ovoce, které se vyznačuje nízkým obsahem sacharidů, jako například maliny, které jsou plné vlákniny. Ty obsahují pouze 7 g čistých sacharidů.  

Margarín je plný nezdravých tuků, vyberte si kvalitní olivový olej

Margarín se vyrábí z olejů, obsahující palmový olej nebo sóju, které se pro ketodietu nedoporučují. Zkuste je proto nahradit panenským olivovým olejem, který podporuje správný průtok krve a působí preventivně proti zánětům. 

Batáty nejsou přátelské ke ketodietě, ale květák ano

Batáty mají kolem 20 g sacharidů, proto je to další surovina, která není vhodná pro ketodietu. Nahraďte je květákem, který má všestranné použití. Vyzkoušet můžete například šťouchané brambory, květákovou rýži nebo jako přílohu k hlavnímu jídlu. Květák obsahuje pouze 3,2 g čistých sacharidů. Vyzkoušejte jeden z mnoha keto receptů na internetu. 

Zelená paprika jako alternativa mrkve

Mrkev je plná vitamínu A, ale také obsahuje vysoké množství sacharidů. Jedna střední mrkev obsahuje přibližně 5 g čistých sacharidů, proto doporučujeme zvolit jinou alternativu. Vyzkoušejte zelenou papriku, která je bohatá na vitamín E a kyselinu listovou, s nízkým obsahem čistých sacharidů 3 g.


Autor: TZ

Zdravotnický hackathon vyhrálo zařízení na automatické měření výdeje moči pacientů

22. listopadu 2021 v 11:59

Od pátku do neděle se v Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) utkalo téměř 200 českých a zahraničních hackerů na akci European Health Hackathon 2021. Akce, jejímž cílem bylo během 48 hodin vytvořit inovace ve zdravotnictví, se konala fyzicky v IKEM...

Saunia má otevřeno i 17. listopadu

15. listopadu 2021 v 18:47

Saunové světy Saunia mají otevřeno i během státního svátku ve středu 17. listopadu. Týká se to také všech šesti pražských poboček: Galerie Butovice, Vivo! Hostivař, Westfield Chodov, Centrum Černý Most, Galerie Harfa a Centrum Krakov.

Další články
Nahoru