dnes
Úterý - mlha
15°C
zítra
Středa - zatazeno
16°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
15°C
Byznys

5 tipů, jak dobře napsat pracovní inzerát

Počet osob bez práce je v České republice nejnižší za posledních 22 let. Máme dokonce nejnižší míru nezaměstnanosti v celé EU. Získat zkušeného a kvalitního zaměstnance se stává bojem o to, kdo dokáže více zaujmout a nabídnout lepší pracovní podmínky. Co by v pracovním inzerátu rozhodně nemělo chybět, a jaké informace uchazeče o práci spíše odradí?

1. Buďte originální.

Jednou z nejdůležitějších věcí je titulek. Ten zpravidla rozhodne, zda inzerát uchazeče zaujme a bude číst dál. Mezi velkým množstvím stejně znějících textů je proto stěžejní být originální a odlišit se.  Důkazem je oceněný pracovní inzerát firmy Atlas Copco, který porotce v soutěži RA Awards 2018 zaujal netradiční formou. Celý byl napsán jako dopis adresovaný budoucímu kandidátovi. Obsah byl mnohem upřímnější, než je zvykem u běžných pracovních inzerátů, nechybělo zde ani upozornění, že ne všechno možná půjde zpočátku hladce a bez komplikací. Podle autorky inzerátu Jitky Pouzarové na něj reagovalo nezvyklé množství uchazečů.

2. Uvádějte mzdu.

„Z našich zkušeností určitě radíme vždy uvádět nabízenou mzdu – a to nejlépe již do titulku. Pokud tuto informaci nesdělíte, počítejte s tím, že se vám ozve mnohem méně uchazečů,“ tvrdí Radovan Hypš, ředitel pracovního portálu JenPráce.cz. Podle něj je při rozhodování potenciálního uchazeče nejdůležitějším prvkem právě finanční ohodnocení. Pokud mzda v inzerátu uvedena není, uživatel na něj s největší pravděpodobností reagovat nebude.

Přes 90 % uchazečů o práci potvrdilo, že by konkrétní výše platu měla být v textu určitě zmíněna.

3. Vyvarujte se nekonkrétním frázím.

Zaměstnavatel by se měl vyvarovat nic neříkajících klišé typu: příjemné prostředí, přátelský kolektiv, motivační mzda. Každý si totiž pod těmito neosobními frázemi představí něco jiného.

„Doporučujeme konkrétně popsat, co bude náplní práce, jak to chodí právě u vás. Díky tomuto přístupu bude inzerát působit osobněji,“ radí Hypš. Zároveň odrazuje od uvádění velkého množství požadavků. „Zamyslete se nad tím, co je pro hledanou pracovní pozici skutečně nezbytné a jaké dovednosti a znalosti jsou spíše přidanou hodnotou.  Mohlo by se vám totiž stát, že byste zbytečně odradili schopného uchazeče,“ dodává.

4. Nešetřete benefity.

Dobrého zaměstnance získá ten, kdo nabídne lepší podmínky. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že právě firemní benefity jsou stále častějším důvodem ke změně práce. Zvláště mladá generace se již nespokojí se standardními pracovními podmínkami. Zkušení personalisté proto radí – uvádějte veškeré výhody a nadstandardy, které můžete nabídnout, a které vás zvýhodní oproti konkurenci. Ať jsou to stravenky, flexibilní pracovní doba nebo třeba týden dovolené navíc. Vše se počítá a může být zrovna tím rozhodujícím důvodem, proč si uchazeč zvolí právě vás.

5. Jednejte slušně a korektně.

Často se stává, že zaměstnavatel poté, co pozici obsadí, se již neúspěšným uchazečům neozve. To by se ale určitě stávat nemělo. Zvláště v době, kdy nabídka převyšuje poptávku. Podle údajů Úřadu práce ČR bylo na konci dubna evidováno 209 828 uchazečů o práci, volných pracovních míst však bylo nabízeno skoro 340 000. Z toho jasně vyplývá, že nikdy nevíte, kdy se vám budou dobré reference hodit. Oznámit kandidátovi, že na pozici nebyl vybrán, zabere jen pár minut. Stačí využít funkci vzorového e-mailu, který jde rozeslat každému neúspěšnému uchazeči. Informace o nepřijetí by měla být odeslána nejpozději do dvou týdnů.


Letiště Praha vybralo provozovatele obchodů s doplňkovým sortimentem pro cestující

19. října 2019 ve 20:00

Vítězem koncesního řízení Letiště Praha na provozovatele obchodů v oblasti tzv. travel essentials se stala společnost Lagardere Travel Retail. Ta bude provozovat na Letišti Václava Havla Praha celkem sedm jednotek pod značkou Relay o celkové rozloze 552 m2. Při výběru vítěze rozhodovala z padesáti...

České firmy opouštějí daňové ráje

16. října 2019 v 08:09

Ze zemí, které jsou považovány za daňový ráj, je aktuálně kontrolováno 12 265 českých firem. Jejich počet ale od roku 2015 nepřetržitě klesá, přičemž letos tento odliv nabral na síle. O začátku roku se počet společností, které mají vlastníka v daňovém ráji snížil o 540. Aktuální statistiky...

Univerzální nástroj pro zviditelnění vaší firmy? Zkuste roll up banner!

14. října 2019 v 10:15

Není žádným tajemstvím, že mezi nejefektivnější způsoby marketingové propagace patří ta nejjednodušší a nejuniverzálnější řešení. Tyto atributy bezezbytku splňuje Roll up banner. Ačkoliv mezi populární způsoby moderní propagace patří dnes především jako působiště internet, stále existuje mnoho...

Další články
Nahoru