Dnes Úterý - jasno 10°C
Zítra Středa - polojasno 15°C
Úterý 19. 3. 2024
Svátek má Josef
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Založení společnosti je zásadním krokem v podnikání
ByznysKomerční sdělení
JUDr. Jakub Maur. Foto: archiv

Založení společnosti je zásadním krokem v podnikání

Na trhu jsou společnosti, které nabízejí služby zakládání firem na klíč, pomoc při vedení účetnictví, prodej ready made společností a poskytování registračního sídla. Co dělat, když se potřebujete zorientovat, potřebujete poradit a pomoci s byrokracií, jsme se zeptali JUDr. Jakuba Maura, odborníka na korporátní právo, advokáta a jednatele firmy Profispolečnosti.cz s.r.o.

Proč utrácet peníze za poradenskou službu založení společnosti na míru, když si to můžu udělat sám, si možná řekne hodně lidí. Přesto se najde spousta těch, která službu založení společnosti na klíč využije. Co klientovi při zakládání společnosti může nabídnout Vaše společnost?

Klientovi můžeme nabídnout zejména profesionalitu a osobní přístup. Přínos z využití naší služby vidíme především v tom, že našim klientům umožníme věnovat se kontinuálně jejich vlastní profesi a při tom neztrácet čas a energii obíháním úřadů a zbytečným papírováním. Obvykle je totiž při zakládání firmy nutno vykonat mnoho návštěv různých institucí či úřadů a vyplnit spoustu formulářů. Cena naší služby přitom není o mnoho vyšší než výše veškerých zákonných poplatků, zejména přihlédneme-li k faktu, že klientovi neunikne zisk z jeho byznysu za dobu, kterou by na zakládání firmy vlastními silami musel vynaložit. Navíc je z naší strany stoprocentně zaručeno, že založení společnosti bude úspěšné a na jeho konci bude společnost řádně zapsána do obchodního rejstříku.

Jaký je zájem klientů o založení společnosti na klíč?

Zájem o založení společnosti na klíč je vysoký, v průběhu 7 let, během kterých působíme samostatně v oblasti korporátního práva na českém trhu, jsme založili pro své klienty již téměř 2500 nových společností podle jejich požadavků.

Jakých chyb se většinou dopouští ti, kteří nesvěří založení společnosti odborníkům? Jak dlouho trvá zápis nové firmy do obchodního rejstříku při využití Vašich služeb?

Podnikatelé mohou udělat nejrůznější chyby při vyplňování potřebných formulářů či podání a každou chybu pak úřady sankcionují vrácením formuláře nebo podání zpět navrhovateli a tím se čas zakládání společnosti zbytečně prodlužuje. Častou a přitom pro samotné podnikatele celkem překvapivou chybou však je také nevhodně zvolený název pro budoucí společnost. Názvu je třeba věnovat náležitou pozornost předem a ověřit si, zda totožný nebo podobný název už v obchodním rejstříku neexistuje. Je-li totiž název shodný nebo zaměnitelný s již registrovanou firmou, rejstříkový soud společnost nezaregistruje a celý proces je nutno opakovat. Pokud klient požádá o založení společnosti naši firmu, zcela automaticky prověřujeme také existenci téhož nebo podobného názvu budoucí společnosti v obchodním rejstříku, takže toto zdržení a vícenáklady předem eliminujeme.

Založení společnosti na klíč s námi zabere od prvního kontaktu s klientem do zápisu nové společnosti do obchodního rejstříku obvykle 5 dní, je možné jej však stihnout i během expresních 24 hodin.

Se zakládáním společností je spousta administrativy, ve které se běžný člověk neorientuje. Poskytujete i nějaké služby s administrativou spojené?

Kromě komplexní služby založení společnosti na klíč samozřejmě poskytujeme i individuální poradenství v oblasti zakládání firem, jejich prodeje a správy, pomůžeme tedy kterémukoli klientovi s jakoukoli nejasností spojenou s administrativní stránkou zakládání firmy, která zpravidla souvisí s individuálními požadavky každého konkrétního klienta.

Podmínkou pro zápis firmy do obchodního rejstříku je mít zapsáno sídlo na adrese v České republice. Co můžete klientům nabídnout v případě, že nedisponují vlastní nemovitostí?

Naše firma nabízí klientům, kteří si u nás založí společnost, také související službu poskytnutí registračního sídla společnosti. To znamená, že do obchodního rejstříku si mohou jako sídlo firmy zapsat jednu z prestižních adres v Praze nebo v jiných významných obchodních centrech po celé ČR, kterými disponujeme. Tuto službu však můžeme poskytnout také samostatně podnikatelům, kteří již společnost vlastní a jenom pro ni potřebují vhodnější adresu sídla anebo těm, kteří si zakládají firmu na vlastní pěst.

Sídlo firmy poskytujete i při koupi již hotové ready made společnosti. Co je ready made společnost, jaké výhody a záruky poskytujete?

Ready made společnost je úžasný vynález, který šetří podnikatelům čas opravdu efektivně. Jde o společnost, která je založena výhradně za účelem jejího prodeje koncovému zákazníkovi. Taková společnost je zapsaná v obchodním rejstříku se všemi náležitostmi, má svůj název i sídlo, nemá však žádnou obchodní historii a není zatížena žádnými závazky ani dluhy, jelikož nikdy nepodnikala. Její převod na nového majitele je proveden okamžitě, takže je možno s ní začít podnikat během 24 hodin a podepisovat jejím jménem ihned po převodu na nového majitele. Dále je navíc možné koupit i starší ready made společnosti, které byly založeny již v předchozích letech a nejsou tedy zcela nové.

Kromě ušetřených peněz, má pro podnikatele zvolení této cesty a využití profesionální poradenské společnosti nějaké další výhody?

Jak už jsem zmínil v úvodní odpovědi, využitím našich služeb především šetříme podnikatelům jejich čas a energii a umožňujeme jim věnovat se tomu, čemu skutečně rozumějí, co jim přináší zisk. V některých případech šetříme klientům i finance, jelikož se s námi nedopustí zbytečných byrokratických chyb.

Jaké další služby a jaké záruky u vás mohou Vaši klienti najít?

V rámci činnosti naší advokátní kanceláře poskytujeme dále klientům komplexní právní služby nejenom z oblasti práva obchodních společností, ale rovněž z oblasti občanského, rodinného nebo dědického práva, firmám nabízíme právní řešení v situacích týkajících se pracovního práva, práva duševního vlastnictví, vymáhání pohledávek nebo daňového a finančního práva.

Dále nabízíme profesionální účetní služby a služby daňového poradce.

Ke každému klientovi přistupujeme individuálně. Klademe zvláštní důraz na to, aby byl každý zákazník v průběhu celé kauzy kompletně informován o všech našich krocích, tak aby mezi námi a klientem mohla být naprostá důvěra. Své služby navíc poskytujeme za rozumné ceny, rychle, spolehlivě a na vysoké profesionální úrovni.

Čemu se věnujete Vy osobně dále na odborné úrovni vyjma toho, co zde již bylo uvedeno?

V poslední době se mimo samotné advokátní praxe osobně věnuji činnosti vědecké a pedagogické. Externě přednáším na vysoké škole zaměřené na obchodní a korporátní právo, ale i na právo občanské, jakož i na obecné podnikatelsko-ekonomické vztahy. Mým oborem zde je pak zejména právo obchodních korporací a v něm se snažím studenty seznámit s využitím praktických poznatků týkajících se zakládání a následné správy obchodní společnosti.

 


Vienna Insurance Group s výrazným nárůstem zisku v roce 2023 a pozitivním výhledem na letošek

13. března 2024 v 10:39

Díky dvoucifernému růstu pojistného a výraznému zvýšení zisku představuje Vienna Insurance Group (VIG) mimořádně úspěšný účetní rok 2023. Objem pojistného ve výši 13,8 mld. EUR je o 10 % vyšší než v předchozím roce, zatímco zisk před zdaněním vzrostl na 772,7 mil. EUR...

EY Podnikatelem roku České republiky se pro rok 2023 stává Sotirios Zavalianis z AKESO holding a.s.

7. března 2024 v 11:12

V pořadí čtyřiadvacátý titul EY Podnikatel roku České republiky získal podnikatel řeckého původu Sotirios Zavalianis. Již předtím se stal v regionálních kolech vítězem soutěže ve Středočeském kraji. Jeho společnost AKESO holding působí v oblasti soukromé zdravotní péče napříč medicínskými obory a...

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla plné obsazenosti

7. března 2024 v 11:10

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné patří významný hráč na poli logistiky Hegelmann Transporte, který sem plánuje přemístit své tuzemské sídlo, a také provozovatel samoobslužné restaurace Delirest. Vzhledem k tomu, že...

THMP zhodnotila roční dodávky energií pro město a jeho organizace

7. března 2024 v 08:59

Městský správce veřejného osvětlení, společnost Technologie hlavního města Prahy, včera předložila radě hlavního města hodnotící zprávu k zajištění energií za uplynulý rok 2023. Svoji činnost městského obchodníka s energiemi společnost zahájila na začátku roku zajištěním energií pro pražskou...

V Rytířské ulici bude prodejna výrobků od českých firem

6. března 2024 v 08:55

Rada Prahy v pondělí schválila pronájem nebytového prostoru v Rytířské ulici na základě výběrového řízení, kde nově bude prodejna řemeslných a designových výrobků od českých firem. „Do výběrového řízení na pronájem nebytového prostoru v Rytířské 12 přišlo 16 nabídek. Jsem rád, že se postupně...

Průzkum Kooperativy mezi středoškoláky: sledují televizi a baví se u e-sportu

4. března 2024 v 15:07

Kooperativa je tradičním podporovatelem finanční gramotnosti a také z toho důvodu je již několik let partnerem Ekonomické olympiády českých středoškoláků, kterou pořádá Institut ekonomického vzdělávání (INEV). „Kromě toho, že jsme partnerem olympiády, se také každý rok snažíme v průzkumu zjišťovat...

Studie TOP Zaměstnavatelé stanovila pořadí pro letošní rok

3. března 2024 v 10:01

Studie TOP Zaměstnavatelé je projektem Asociace studentů a absolventů, který probíhá mezi studenty českých vysokých škol a nově i středoškoláků. Je realizován ve spolupráci s prestižní výzkumnou agenturou NIQ, univerzitami, středními školami, studentskými organizacemi a firemními partnery....

Další články
Nahoru