Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Začíná dlouhá rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně, cestující čekají změny
Vlaky nebudou po viaduktu jezdit dva roky. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Začíná dlouhá rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Karlíně, cestující čekají změny

Začátkem oprav Negrelliho viaduktu v Karlíně ve čtvrtek oficiálně odstartuje modernizace železniční trati do Kladna, jejíž součástí je vybudování odbočky na ruzyňské letiště. Opravy v Karlíně potrvají přes tři roky a od letošního 4. července do září 2019 budou znamenat omezení pro cestující. O prostory přišli nájemníci v obloucích viaduktu, kam by se po rekonstrukci mohly nastěhovat kavárny, obchody či kanceláře.

Přípravné práce na mostu probíhají už od května. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marka Illiaše začne rekonstrukce omezovat provoz na trati od 4. července. Vlaky ve směru od Kladna budou namísto na Masarykově nádraží končit na nádraží Praha-Bubny, kde vznikne provizorní zastávka Vltavská kousek od stejnojmenné stanice metra.

Soupravy jedoucí od Kralup nad Vltavou budou most objíždět přes Holešovice. Do konce letošního roku půjde o výluky, potom o změny dané jízdními řády trvale až do konce prací.

Rozsáhlá rekonstrukce mostu z poloviny 19. století má vyjít na 1,44 miliardy korun a potrvá podle současného harmonogramu do července roku 2020. Vlaky se na most vrátí už v září 2019.

Oprava je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha. Součástí plánovaných oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně v roce 2002 a jejichž stav označuje SŽDC za havarijní.

Během přípravy rekonstrukce přišli o prostory nájemci, kteří v obloucích mostu měli sklady či garáže. Ze stejného důvodu musela skončit také známá pivnice U Fandy. Po rekonstrukci by se pod oblouky mohly nacházet galerie, bistra, kavárny či kanceláře firem. Počítá s tím projekt architektů z organizace Centrum pro středoevropskou architekturu (CCEA), který v současnosti zpracovává městský Institut plánování a rozvoje (IPR).

„Všechny strany jsou otevřené využití oblouků, tedy město, městská část i SŽDC," uvedla Yvette Vašourková z CCEA s tím, že by rádi stihli uskutečnit svůj projekt během rekonstrukce SŽDC tak, aby byly obě akce hotové paralelně. IPR podle ní v současnosti připravuje podklady pro radu hlavního města, aby Praha mohla začít vybírat projektanta.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který řídil jeho stavbu.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Další články
Nahoru