Velkokapacitní autobus se osvědčil, v Praze by jich mohlo jezdit až patnáct
19. června 2017 15:13
Letos v březnu skončil čtyřměsíční zkušební provoz velkokapacitního autobusu Van Hool na lince 119. „Zkušební provoz potvrdil vhodnost tohoto řešení, které významně nenavýší finanční prostředky vynaložené na provoz, nesníží kapacity současné infrastruktury a nezhorší průjezd skrz křižovatky a nenavyšuje počet řidičů," píše se v dokumentu.
Podle organizace Ropid by mělo město nové autobusy koupit a nasadit na trasu do 1. května 2018. Pro letošní rok chce Ropid řešit problém se spoji zkrácením intervalů z pěti až šesti minut na čtyři.
Velké autobusy by mohly jezdit i na dalších linkách, kde má DPP problémy s kapacitou vozů. Mezi vytipovanými jsou 107, 112 a 136. Autobus 107 jezdí z Dejvic do Suchdola k České zemědělské univerzitě. Linka 112 z Holešovic k zoo v Troji a 136 spojuje Čakovice přes Vinohrady s Jižním Městem.
Podle Ropidu se vzhledem k nedostatku řidičů, ceně nafty a zvyšující se poptávce po MHD velkokapacitní autobusy vyplatí. „Rovněž průjezdnost všech výše uvedených linek byla zhodnocena jako velmi dobrá," stojí v dokumentu.
Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,79 metru. Cena autobusu Van Hool AGG300 je 4,5 milionu korun, zhruba třikrát více než cena běžného vozu.
DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.