V ulicích asi vzniknou další vyhrazené pruhy pro MHD
10. ledna 2016 12:58
Zda všechny zamýšlené pruhy vzniknou, se teprve rozhodne. Kromě pražských radních se k navrženému seznamu opatření musí vyjádřit mimo jiné ještě radnice, na jejichž území mají vzniknout, či policie.
Rychleji by mohly autobusy projet ještě letos například ulicemi Svatovítská a Jugoslávských partyzánů u Vítězného náměstí. Tady by vznikl nejen klasický buspruh, ale spoje by tu mohly jezdit na vybraných místech také po tramvajových kolejích. V Praze 6 je v seznamu návrhů rovněž Vypich, kde by mohl být upraven interval semaforů tak, aby při odbočování vlevo projelo na zelenou vyšší množství aut.
Preferenční opatření by měla být také na trase linek 135, 136 a 213, a to od Slavie až na Spořilov. Podle Drápala tu ROPID plánuje nejen buspruhy, ale chystají se i změny řazení jízdních pruhů před křižovatkami a úpravy křižovatek. Autobusy budou moci jet v některých úsecích po tramvajových kolejích.
Zlepšit by se mohl průjezd autobusů také na Průmyslové ulici na Praze 10, a to v obou směrech, nebo na Strakonické. Tady loni pruh vznikl u Barrandovského mostu. Nyní město podle informací ČTK zvažuje, že by Strakonická byla rozšířena o jeden jízdní pruh, který by vznikl na místě současné krajnice, a v něm by autobusy mohly jezdit.
Na rampě Barrandovského mostu by pak mohl pruh vzniknout na sjezdu směrem k Modřanské ulici – tady by rovněž bylo upraveno řazení jízdních pruhů a upraven systém semaforů.
V současné době je v Praze přes 35 kilometrů vyhrazených pruhů. Na dalších asi 200 světelných křižovatkách je pak zavedena přednost pro MHD. Do vyhrazených pruhů mohou vjet kromě autobusů také cyklisté a taxíky.