V části Libeňského mostu se nesmí potkat dvě tramvaje, rozhodla Praha
12. července 2016 08:20
Libeňský most se skládá z několika mostů. Zákaz se týká takzvaného inundačního mostu směrem k Palmovce. „Dopravní podnik (DPP) bude vypravovat tramvaje tak, že se nesmí na mostě dvě tramvaje potkat, neboť by to vedlo k další nevratné degradaci mostu s následným celkovým zamezením provozu tramvají," řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).
Podle Dolínka nehrozí, že by tramvaje nabíraly zpoždění. „Tím, že se nebavíme o celém soumostí, bavíme se o zpoždění v řádu sekund. Zatím si myslím, že to zvládneme," řekl Dolínek. DPP pro jízdu na mostu testoval všechny typy tramvají a zatím nemusel provoz žádného z nich omezit. Město neuvažuje o tom, že by byl provoz na mostě jednokolejný.
Kromě omezení provozu tramvají město rozhodlo o omezení provozu aut těžších šesti tun. Ty budou muset jezdit pouze v pravých krajních jízdních pruzích a nesmí na tramvajový pás.
„Stále nemáme informace ani rozhodnutí ministerstva kultury o památkové ochraně mostu," řekl Dolínek s tím, že město a Technická správa komunikací (TSK) pokračují v přípravných diagnostických pracích pro opravu mostu. TSK sleduje mimo jiné zatížení konstrukcí. „Běžná údržba je dělána, ale nečiníme nové investice, protože k mostu musíme přistupovat jako k památce," doplnil Dolínek.
Praha v minulosti uvažovala o tom, že by byl most z větší části zbourán a vystavěn znovu – zbyly by v podstatě pouze pilíře. Od tohoto záměru po protestech části odborníků i veřejnosti ustoupilo a zastupitelé letos v únoru souhlasili s rekonstrukcí. Kdy opravy začnou, není jasné.
Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.