Tramvaje Porsche se vrátí do pražského provozu, čekají je úpravy interiéru
2. března 2016 15:24
„Rozhodně s nimi počítáme do provozu. Každý měsíc by se měly dvě z nich vrátit na tratě," řekl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Tramvaje dlouhodobě trápila závada na podvozku. DPP se proto s dodavatelem Škodou Transportation domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví.
Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám – vadnou část podvozku zaměstnanci podniku vyříznou a navaří tam součást novou. „Náklady navíc to pro nás prakticky neznamená, oprava bude hrazena ze strojního pojištění," řekl Ďuriš.
V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat. S tím ale v současné době nepočítá. „Vzhledem k situaci na Ukrajině a obecně na východě nemáme v současné době žádnou dohodu o prodeji těchto tramvají," řekl Ďuriš.
Podnik podle něj nyní pracuje také na úpravě vnitřních dispozic tramvají. Interiér chce podnik přestavět v prostřední a poslední části tříčlánkové tramvaje. Jakmile bude dokončen první vůz, chce DPP o změnách diskutovat s cestujícími, kteří si na nepohodlné uspořádání v minulosti často stěžovali.
Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilometrovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.