Radlická radiála: Veřejnosti bude představena studie možností dopravního zklidnění Jinonic
19. ledna 2017 12:23
„Studie zanalyzovala předpokládané dopravně-urbanistické dopady stavby Radlické radiály na oblast Jinonic, zejména pak na okolí Karlštejnské ulice. Zároveň navrhuje možnosti a opatření na dopravní zklidnění celé oblasti a omezení vlivů nežádoucí tranzitní dopravy,“ říká starosta Radek Klíma (TOP 09).
Veřejná prezentace studie, zpracované architektonickou kanceláří VHE a spol. a architektem Klementem Valouchem, který studii představí, proběhne ve středu 25. ledna od 17 hodin na radnici Prahy 5 ve Štefánikově ulici.
„Na dokončení stavby Radlické radiály čekají občané celé městské části. Stavba by měla odvést významnou část tranzitní dopravy, která dnes zatěžuje nejenom samotné centrum Smíchova, ale ovlivňuje právě oblast Jinonic, kde je dopravní situace naprosto neúnosná,“ uvádí radní pro dopravu Tomáš Homola (DJK).
Radlická radiála JZM – Smíchov (RR) má v budoucnu plnit funkci hlavní sběrné komunikace pro lokalitu Radlic, Jinonic a Jihozápadního města s tím, že u Zlíchovského tunelu propojí Městský okruh se stávajícím ukončením Rozvadovské spojky ve Stodůlkách.
Tím by mělo dojít ke zklidnění rozsáhlé části Smíchova od Motola po Anděl, a následně i Prahy 2 a 3, protože dojde k převedení významného podílu dopravy ve směru východ – západ z Jiráskova mostu a Plzeňské / Vrchlického na Městský okruh.
Trasa radiály bude v převážné míře vedena v tunelu. Z dopravního hlediska se území páté městské části dotkne také mimoúrovňová křižovatka Řeporyjská.
Praha 5 podle radního Homoli trvá na některých zásadních připomínkách dokumentaci pro územní řízení radiály. Patří mezi ně řešení podjezdu Radlické mostní estakádou, včetně vytvoření kvalitního veřejného prostoru s přirozeným osvětlením, prodloužení obou tunelů u Tyršovy školy a založení obslužné komunikace v potenciálně rozvojovém území západní části Jinonic.