Primátorka a někteří radní navázali na faux pas svých předchůdců
4. ledna 2015 19:12
Proč se vůbec portálem Dotazy radním zabývat? Možná proto, že je typickou ukázkou toho, jak se politikům občas vrátí jejich populismus jako bumerang. Vyprávět by o tom už mohli politici, kteří stáli v čele Prahy do roku 2010.
V létě 2009, když už dřívější dominance ODS v Praze mizela, spustil magistrát Projekt čisté a zelené Prahy, v rámci kterého se mnohdy bez rozmyslu rozmísťovaly po Praze lavičky označené kovovu cedulkou s kontaktem na Ombudsmana pro čistotu a zeleň. Dodnes na ně v Praze narazíte. Například na severním okraji Prahy v Tichém údolí u Spáleného mlýna na louce, kterou nevede žádná cesta, jich několik najdete. Celý projekt byl v roce 2012 v tichosti ukončen.
Hudeček poučoval Pražany o svých úspěších
Loni se vedení města, které tvořila jen TOP 09 držená u moci ČSSD, také předvedlo. Nejdříve tiskové oddělení magistrátu rozeslalo médiím tiskovou zprávu o prioritách Tomáše Hudečka do konce volebního období, někteří politologové i opoziční politici to považovali za nepřípustné rozesílání reklamy na tehdy v Praze vládnoucí TOP 09. O případu jsme informovali zde: Nerovná politická soutěž? Oddělení komunikace spadající pod primátora propaguje jeho priority
Ještě větší bouři vyvolal projekt „Víte, že", v rámci kterého se Pražané setkávali v MHD i na ulicích s velkým množstvím reklamních ploch, na kterých se radní chlubili dosaženými úspěchy. Paradoxně se v některých případech chvástali i tím, co nebylo jen jejich zásluhou. O případu jsme informovali zde: Radní a primátor se v MHD i na ulicích chlubí svými úspěchy. To už tu před čtyřmi lety bylo!, zde: Zaplaťte si kampaň ze svého! Vyzývá pražská ČSSD primátora Hudečka a zde: Netransparentní, neetické, neslušné. Na kampaň TOP 09 za peníze Prahy se valí další kritika.
V úvodu zmíněný projekt Dotazy radním byl tedy jen další součástí předvolební kampaně. Současné vedení města se právě v tomto projektu rozhodlo pokračovat. Kdo by čekal, že se radní budou oproti svým předchůdcům lišit a začnou na otázky pečlivě odpovídat, musí být zklamán.
Krnáčová: Musím vám povedať, že nepoviem nič
Začněme u primátorky Adriany Krnáčové (ANO). Ta dostala již patnáct dotazů, kromě jediného přišly všechny v prosinci. Neobtěžovala se odpovědět na jediný! Lidé se ptali především na pražské stavební předpisy, ale i na personální změny v akciových společnostech, které vlastní Praha či na regulaci prodeje suvenýrů v centru.
„Zatím jste ze 14 dotazů, nejstarší z listopadu, neodpověděla ani na jeden. Vykládám si to tak, že jako osoba nepocházející z Prahy na Pražáky kašlete. Nechápu ale, ,prečo ste teda brala funkciu pražskej primátorky´,“ zní poslední příspěvek. Rozčílený pisatel zřejmě narážel na bratislavský původ pražské primátorky.
Radní Jana Plamínková (STAN), která má na starosti infrastrukturu a životní prostředí, je v odpovídání stejný lempl, jako paní primátorka. Ze sedmi dotazů, které se týkaly například oprav a údržby chodníků či třeba evidence psů, neodpověděla ani na jeden. Na žádný z dotazů neodpověděli ani radní Jan Wolf (KDU – ČSL), Michal Hašek (ANO), Radek Lacko (ANO).
Abychom byli spravedliví, na to málo, co dotazů dostali, Matěj Stropnický (SZ), Irana Ropková (ČSSD) a Eva Kislingerová (ANO) odpověděli na všechny. Radních Libora Hadravy (ANO) a Hany Novákové (ČSSD) se doposud nikdo na nic nezeptal.
Dolínek: Puťa puťa novináři, berte mé odpovědi
Nejpečlivější v odpovědích je Petr Dolínek (ČSSD). Ze dvou (kompenzace při koupi dražšího kuponu na MHD a úpravy veřejné dopravy při zprovoznění metra do Motola) čerpali ve svých zprávách média. Radní pro dopravu dostal v prosinci 18 otázek, tedy ještě o čtyři více, než primátorka. Zatímco Adriana Krnáčová neodpověděla ani na jednu, Petr Dolínek na všechny.
Domnívat se, že jako členka strany, jejíž předseda kontroluje několik významných médií, Krnáčová prostě politickou reklamu navíc nepotřebuje, by byla čirá spekulace. Možná by stačilo nevnímat městský portál Dotazy radním (http://dotazy.praha.eu/) jako politickou reklamu (byť to byl původní, oficiálně nikdy nepřiznaný, smysl projektu), ale prostě jako příležitost odpovídat na dotazy veřejnosti.