Dnes Sobota - obcasny-dest 7°C
Zítra Neděle - polojasno 8°C
Sobota 20. 4. 2024
Svátek má Marcela
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Předpisové facky Stropnickému od exprimátora Prahy
Exprimátor Tomáš Hudeček. Foto: archiv

Předpisové facky Stropnickému od exprimátora Prahy

Pražské stavební předpisy omezují reklamu s plochou větší než čtyři metry čtvereční. Zakázaná bude v památkové rezervaci a zónách, jinde musí být nejméně 100 metrů od sebe. Vyplývá to z včera schváleného znění předpisů. Regulace reklamy byla v Praze velké téma před komunálními volbami v roce 2014, kdy vedl spor bývalý primátor Tomáš Hudeček (nestraník, dříve TOP 09) s firmami pronajímajícími billboardy. Firmy kvůli tomu podaly podnět Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Podle Hudečka by si autor současné regulace, bývalý náměstek primátorky Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice), „za odstranění regulace reklamy zasloužil pár facek nejen od svých voličů", napsal na twitteru. Podle Stropnického, který do loňského léta novelu předpisů připravoval, není regulace menší, jen jiná.

„Z pouze zastavitelného území, což je asi polovina města, se rozšiřuje regulace na celé město. Není tam ta nulová tolerance billboardů, ale jejich regulace byla vyřešena vzdálenostním principem. Byla rozšířena z šesti metrů čtverečních na čtyři," řekl dnes novinářům.

Podle Hudečkova návrhu předpisů neměly vznikat nové samostatně stojící billboardy. Stávající by se musely po skončení stavebních povolení odstranit. Způsob regulace reklamy byl podle důvodové zprávy k včera přijaté novele předpisů upraven s ohledem na stanovisko ÚOHS.

Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) šlo o výhradní pozici, kterou by měla v případě zachování regulace firma JCDecaux, která spravuje reklamu na zastávkách MHD či lavičkách. Praha to s úřadem dál řeší, řekla na tiskové konferenci na dotaz ČTK.

Nově platná právní úprava zakazuje v památkové rezervaci, která pokrývá Prahu 1, část Prahy 2, Holešovic, Podolí a Smíchova, a v dalších památkových zónách, samostatně stojící reklamy nad čtyři metry čtvereční. Povolená jsou jen k označení provozovny, stavby či instituce nebo s nereklamními informacemi.

Jinde ve městě musí být nejméně 100 metrů od sebe. Nad střechami předpisy povolují jen samostatná písmena nebo loga. Kolmo k fasádě nesmí reklamy zasahovat do prostoru víc než 80 centimetrů.

Na fasádě domu nepovoluje reklamy větší než dva krát 1,5 metru s výjimkou slepých štítových stěn. Větší než čtyři metry čtvereční nesmí být reklamy ani na oplocení, na opěrných zdech pak nad šest metrů čtverečních. Platí také zákaz reklamy na zábradlích.


Autor: ČTK

Primátor Svoboda zavítal v rámci návštěv v městských částech také do Řep

29. března 2024 v 19:57

Jednání o hotových, rozestavěných, ale i plánovaných projektech tvořilo hlavní část programu primátora Prahy Bohuslava Svobody (ODS) během jeho návštěvy Prahy 17, kterou tvoří městská čtvrť Řepy. Setkání s představiteli místní radnice se uskutečnilo ve středu...

Zastupitelé Prahy 1 odvolali Čižinského z funkce předsedy Kontrolního výboru

13. března 2024 v 09:17

Pavla Čižinského (Praha 1 Sobě) z funkce předsedy Kontrolního výboru odvolalo na svém zasedání v úterý 12. března Zastupitelstvo Prahy 1. Návrh na odvolání podpořila většina 14 z celkem 27 zastupitelů. Důvodem jsou pochybení Čižinského v tzv. kauze Donlič. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí...

Další články
Nahoru