Praha nekoncepčně rozhoduje o rozvoji Nákladového nádraží Žižkov, tvrdí Praha 3
22. února 2017 14:29
Severní část nákladového nádraží Žižkov, cca 18 hektarů, nevyžaduje změnu územního plánu a je zde možno stavět smíšenou zástavbu městského typu. Městská část Praha 3, pokud o to vlastník požádá, je připravena poskytnout maximální součinnost při změně územního plánu na třech hektarech pozemků, na kterých stojí budova nákladového nádraží, aby zde mohlo vzniknout kulturně vzdělávací centrum. Zástavba této severní části nádraží, včetně konverze památkově chráněné budovy, však vyčerpá ze dvou třetin stávající dopravní kapacitu této lokality. Další změny územního plánu ve zbývajícím území celé širší lokality NNŽ, by proto měly být na základě komplexně zpracované podkladově studie realizovány postupně v dalších letech v návaznosti na řešení celopražské dopravní situace.
Praha však na základě návrhu náměstkyně primátorky Petry Kolínské /SZ/ schválila vypracování studie pro změnu územního plánu pouze na území, kterým je areál nákladového nádraží.
„IPR je městskou odbornou institucí a z hlediska urbanismu a architektury by měl garantovat odborný systémový přístup k řešení takto velkých území v centru města. Namísto toho snad poprvé v historii magistrát – náměstkyně Kolínská – ignoruje zájmy a stanoviska vydaná městskou částí a plní přání některých politiků, kteří preferují zájmy jednoho developera, což je možná dobré pro představitele Trojkoalice, ale rozhodně to není dobré pro Prahu 3 a její obyvatele,“ dodává starostka Vladislava Hujová.
Tisková zpráva Úřadu MČ Praha 3
Názory uveřejněné v rubrice KOMENTÁŘE nemusí vyjadřovat stanoviska a názory redakce.