Praha chce od září spustit reklamní kampaň Metropolitního plánu
14. srpna 2017 13:11
Vyplývá to z dokumentu, který mají v úterý projednat pražští radní. V případě, že kampaň schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku. Její předpokládaná cena v materiálu uvedena není. Metropolitní plán připravuje Institut plánování a rozvoje (IPR).
Územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.
Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost" má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města.
„Kampaň je koncipována tak, aby v definované cílové skupině vyvolala zájem seznámit se s novým územním plánem a představila možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí, kde žije či působí, zapojit," píše se v dokumentu.
Uskutečnit se má ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst.
Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky. Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR a magistrát.
Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.