Praha 1 chce zklidnit dopravu na Újezdě, upraví se i most Legií
15. října 2015 07:24
Městská část by k úpravám chtěla využít opravu tramvajové trati ve Vítězné ulici spojující most Legií s Újezdem plánovanou na příští rok. „Již dnes je totiž možné především při cestě ze Smíchova na Prahu 6, 7 a další v daném směru využít Strahovský tunel a vyhnout se cestě skrz Malou Stranu, a to i v opačném směru," uvádí Praha 1 v materiálu.
V místě má vzniknout takzvaná smíšená zóna, která má regulovat počet projíždějících vozidel. Chodníky v části Vítězné ulice od křižovatky se Zborovskou a na Újezdu od náměstí Kinských až po ulici U Lanové dráhy by měly být protažené až k tramvajové trati. Uvažuje se i o dopravním značení, které by průjezd aut omezilo pro všechny kromě rezidentů a dopravní obsluhy.
Naopak rozšířit by se měly jízdní pruhy na mostě Legií. „To by mělo eliminovat každodenní problémy vedoucí k drobným nehodám a především ke zpoždění tramvají,“ píše dále Praha 1. V souvislosti s otevřením tunelu Blanka se hovoří o uzavření průjezdu Karmelitskou ulicí. Plány uzavřít i Smetanovo nábřeží na opačné straně řeky ale městská část kritizuje.
Městské části navrhují další opatření, která mají řešit dopravu po otevření tunelového komplexu Blanka. Omezení provozu žádají v Radlické nebo Hořejším nábřeží na Smíchově či Veletržní v Praze 7, kde má začít už tento měsíc. Praha 6 by naopak chtěla v Karlovarské jeden jízdní pruh přidat, střídavě by se v něm jezdilo z centra či do centra podle dopravní špičky. Některé čtvrti vyžadují další investice, Praha 8 zahloubení ulice V Holešovičkách a Praha 6 obchvat Vítězného náměstí.
Šestikilometrový tunel Blanka je součástí Městského okruhu a propojuje Malovanku s Pelc-Tyrolkou. Stavba byla zadána za primátora Pavla Béma (ODS) a vyšla i s napojením na Strahovský tunel na 43 miliard korun. Původně měla být Blanka dokončena již v roce 2011.