Ostatní nepochválí? Udělej to sama. Klidná Petra nahradila zlobivého Matěje, nyní se ojedničkovala
5. srpna 2016 06:07
Jednou z těch nejviditelnějších byl požadavek Strany zelených, aby se politicky nevyzpytatelný „eko radikál“ Matěj Stropnický vrátil do funkce náměstka. Vzhledem ke své početně poměrně slabé pozici v zastupitelstvu si zelení časem uvědomili, že by se také mohli při vynucování Stropnického ocitnout mimo zónu vlivu. A dávnější i poměrně čerstvá minulost na „velké“ pražské radnici ukazuje, že kdo jednou nasedl do první třídy luxusního koaličního vlaku, tomu se vystupovat nechtělo. A zelení nejsou výjimkou.
Proto se stala náměstkyní primátorky nakonec Petr Kolínská, pražská zastupitelka, pro kterou bylo dubnové zvolení do úzkého vedení metropole náplastí za listopadové odvolání z Rady MČ Prahy 6. Staronová koalice je „sňatkem z rozumu“, který všem aktérům přináší prospěch. A to i materiální. Stačí se jen podívat, jak byla drtivá většina členů koalice v pražském zastupitelstvu odměněna placenými funkcemi.
Ale zpět k Petře Kolínské. Jelikož se blíží podzimní krajské i senátní volby, byť se Prahy týkají jen ty druhé jmenované, mezi politiky se nyní chválení konkurentů nenosí. Byť jde o koaličního partnera. „Proto se musím pochválit sama,“ řekla si možná náměstkyně. A využila k tomu krásných kulatin. V sobotu to bude přesně sto dní od chvíle, kdy byla na konci dubna zvolena.
„Proměna Malostranského náměstí a zveřejnění metropolitního plánu se zapojením veřejnosti. To jsou výsledky prvních 100 dní Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) ve funkci náměstkyně pražské primátorky,“ uvedla svou tiskovou zprávu.
Cíle pro následující období zahrnují otevření Centra architektury a městského plánování takzvaný CAMP nebo úprava stanic metra a jejich okolí.
Ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje (IPR) chystá hlavní město unikátní projekt CAMP (Centrum architektury a městského plánování), kde bude mít veřejnost možnost seznámit se s rozvojovými projekty, jak soukromých, tak veřejných investorů. Inspirovaný je podobnými centry fungujícími v Paříži nebo Londýně.
Co se týče revitalizace vestibulů a okolí stanic metra, materiál zpracovány IPRem je zaměřen na 11 prioritních stanic: Skalka, Dejvická, Bořislavka, Luka, Lužiny, Hůrka, Karlovo náměstí, Českomoravská, Černý Most, Háje, Ládví. Některé jsou vstupními branami do metropole, ve většině případů jsou u velkých pražských sídlišť, na dopravních tepnách města.
Petra Kolínská ale k tomu přichází také se svou trochou do mlýna. „Na těchto stanicích požádám dopravní podnik o generální úklid,“ plánuje.
„Ve vestibulech chceme maximálně redukovat přebujelou reklamu a mobilní prodejní stánky. U sedmi z jedenácti stanic bychom rádi prověřili možnost dostavby nebo razantnější úpravy nejbližšího okolí stanice, příkladem může být stanice Skalka nebo Černý Most, kde si nepovedený autobusový terminál zaslouží přebudování,“ rozvedla záměr Kolínská.
V materiálu hodnotícím svou práci pro Prahu v posledních měsících se vyjádřila i i Metropolitnímu plánu. „Po stodenním zkoumání materiálu jsem dospěla k závěru, že návrh nového územního plánu je dobrým základem pro rozvoj Prahy, některé oblasti však bude potřeba dopracovat. Aby byl rozvoj Prahy opravdu udržitelný, měla by být podrobněji definována pravidla pro zástavbu 15 transformačních a rozvojových lokalit,“ sdělila.
O jakých patnáct míst jde?
Masarykovo nádraží
Nové Bubny – Štvanice
Rohan – Libeň
Prašný Most – Hradčanská
Pelc – Tyrolka
Vysočany – Kolbenova
Nákladové nádraží Žižkov
Bohdalec – Slatiny – V Korytech
Smíchovské nádraží
Letiště Václava Havla – Nová Ruzyně
Radlice
Západní Město
Letiště Kbely – Letňany
Motol – Motolský háj
Mazanka